شناسهٔ خبر: 31837565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گردشگری راهیان نور نیازمند فرهنگ‌سازی/

اعزام 1500 نفر از نکا به اردوهای راهیان نور

صحبت از گردشگری که می‌شود، ذهن همه ما به گردش و تفریح در کوه و جنگل و استفاده از طرفیت‌های مختلف در این بخش معطوف می‌شود؛ در حالی که استفاده از ظرفیت گردشگری، ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه فرهنگ دینی و ارزشی است که باید نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، راهیان نور به عنوان حرکتی ارزشی و انقلابی در دوران اولیه شکل‌گیری خود توسط گروه‌های دانشجویی تشکیل و اجرایی شد و سپس با برنامه‌ریزی مناسب، مخاطب شناسی و کارهای اثربخش در بخش‌های دیگر جامعه وارد شد.

راهیان نور با تقویت معنویت و کمال و با میدان‌داری مناسب افراد ارزشی و انقلابی در طول سال‌های مختلف رسمی و فراگیر شد و اکنون به نقطه قوت رسیده و سالانه میلیون‌ها دلداده با اعزام از طریق این کاروان‌های راهیان نور با ارزش‌ها و دستاوردهای مهم دفاع مقدس و دلدادگی برای شهدا و آرمان‌ها آشنا می‌شوند.

تلاش برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه و مردمی کردن این حرکت ارزشی موجب شد تا همه ساله سازوکارهای مختلفی در ایام عید برای این سفر معنوی اندیشیده شده و با تلاش همه جانبه پیوند و ارتباط ناگسستنی بین این سرزمین مقدس با افراد فراهم و معرفت تازه‌ای ایجاد شود.

اعزام کاروان‌های راهیان نور در آستانه سال نو این سال‌ها به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شده است و بسیاری از مردم تلاش دارند تا سال نو را در کنار شهدا و در سرزمین دلدادگی مشهدالشهداء که روح شهدا در آن دمیده شده است؛ باشند.

برای این منظور در شهرستان‌های مختلف برنامه‌ریزی برای اعزام کاروان‌ها انجام و با تشکیل قرارگاهی شهرستانی تلاش شد تا با هماهنگی لازم بین ادارات، نهادها، سپاه، بسیج و مردم این اردوها با آینده‌نگری، کیفیت‌بخشی، امنیت و اطمینان بیشتری برگزار شود.

شهرستا نکا هم از این امر مستثنی نبوده و با تشکیل قرارگاه شهرستانی تلاش شد تا پشتیبانی لازم از سوی ادارات، نهادها، شرکت‌ها و افراد اثرگذار برای خوشایندسازی، برنامه‌ریزی برای اسکان، تغذیه، اتوبوس، امنیت و حفاظت و محتوای کارها دیده شود و برهمین اساس مقرر شد تا بیش از 800 نفر از نکا در قالب کاروان راهیان نور به این اردو اعزام شوند.

 

اعزام 1500 نفر از نکا به اردوهای راهیان نور

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نکا با اشاره به سهمیه سالانه در نظزگرفته شده و ابلاغی برای این شهرستان در اعزام کاروان‌های راهیان نور گفت: اعزام حدود 1500 نفر از نکا به اردوهای راهیان نور شامل دانش‌آموزی و بسیج محلات و خانوادگی سهمیه ابلاغی امسال سپاه نکاست.

مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا اظهار کرد: در این بخش سهم اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی 400 نفر بود که در پاییز و زمستان با اعزام کاروان‌های جداگانه دانش‌آموزان دختر و پسر اجرایی شد.

وی با اعلام اینکه سهمیه اعزام کاروان‌های راهیان نور برای بسیج محلات و خانوادگی براساس سهمیه ابلاغی 1040 نفر است؛ افزود: 200 نفر از این سهمیه ابلاغی در شهریورماه امسال در قالب این کاروان‌ها به منطقه غرب کشور اعزام شدند و مابقی افراد در سال تحویل و روزهای منتهی به سال جدید از شهرستان نکا به مشهدالشهداء اعزام می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نکا گفت: تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده و بیش از 800 نفر نکایی از 22 اسفندماه امسال تا 5 فروردین‌ماه سال آینده در قالب 5 مرحله با 20 دستگاه اتوبوس و مینی‌باس به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

شعبانی زمان این اردوها را پنج روزه اعلام کرد و بیان داشت: در این مدت کاروان‌های اعزامی راهیان نور از یادمان فتح‌المبین، اندیمشک، سد کرخه، یادمان شلمچه، اروندکنار، فکه، اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر، هفت تپه و نهر خین یادمان‌های بازدید می‌کنند و برنامه سال تحویل در یادمان شهدای شلمچه و هفت تپه، یادمان شهدای مازندران، سردار شهید شیرسوار برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این اعزام‌ها سعی شده است تا سمت و سوی اعزام به سمت اعزام جوانان و اعزام کاروان‌های خانوادگی باشد تا ضمن تحکیم بنیان خانواده در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دینی دفاع مقدس تلاش شود.

این مسؤول در ادامه از اردوهای راهیان نور به عنوان بهانه‌ای برای تجدید بیعت با شهدا، امام و رهبری یاد کرد و گفت: راهیان نور نوعی رزمایش فرهنگی و تربیتی برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و ارزش‌ها و آرمان‌های این دوران است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نکا افزود: با وجود برخی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد؛ مردم ما همچنان به انقلاب و ارزش‌ها وفادار هستند و پای عهد و پیمان خود با شهدا ایستاده‌اند و در صحنه‌های مختلف آماده و نقش‌آفرینی دارند و در اعزام کاروان‌های راهیان نور هم این وفاداری به شهدا و امام و رهبری را به نمایش می‌گذارند.

شعبانی با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبری، از اردوهای راهیان نور، به عنوان فن‌آوری نام برد که از دل و معدن طلای دفاع مقدس برخواسته است و باید در حوزه تولیدات فرهنگی در این بخش تلاش بیشتری انجام شود.

وی گفت: اصحاب رسانه در بخش تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیش از پیش وارد میدان شده و با استفاده از ظرفیت هنر و براساس ذائقه مخاطب، در بیان حقایق با خلاقیت و نوآوری اطلاع رسانی کنند و حقایق ارزی راهیان نور را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام/86002/ج

نظر شما