شناسهٔ خبر: 31837227 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

داوری: میزبانی ۸ تیم برتر والیبال آسیا را می‌خواهیم/ برای تیم بانوان مربی خارجی را مد نظر داریم

71576

سرپرست فدراسیون والیبال ایران می‌گوید: به دنبال میزبانی از ۸ تیم برتر والیبال آسیا هستیم و گزینه‌های خارجی را برای هدایت تیم ملی بانوان مد نظر داریم.

صاحب‌خبر -

افشین داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط فعلی والیبال ایران توضیح داد: والیبال به عنوان یک رشته تیمی فضایی گسترده‌تر نسبت به سایر رشته‌ها دارد که می‌تواند در بحث مخاطب، فنی و محبوبیت با فوتبال رقابت کند که تاکنون هم عملکرد خوبی داشته است. در رقابت‌های مختلف و ورودی المپیک‌‌ها، عناوین جهانی، رده‌بندی و رنکینگ جهانی هم شرایط خوبی را در همه مقاطع سنی دارد که نشان از جایگاه ویژه این رشته است.

او افزود: والیبال مخاطب زیاد و فهیمی هم دارد که باعث شده تا رسانه‌ها پیگیر آن باشند که با همین پشتیبانی رسانه هم اتفاقات خوبی در این رشته رخ داده است. اما لازم است بگویم که والیبال مدیران خوبی را هم به خود دیده که هدفگذاری خوبی داشته‌اند که باعث توسعه این رشته شده است. برجسته‌ترین این مدیران هم دکتر داورزنی بود که با برنامه‌هایش والیبال را به اوج قدرت رساند.

داوری در پاسخ به این سوال که فدراسیون والیبال قول چه عیدی را می‌تواند به جامعه والیبال می‌دهد، گفت: ما الان در همه زمینه‌ها خوب هستیم اما توقع‌ها نیز به همان اندازه از این رشته بالاست. ما در سال ۹۸ باید خوب باشیم چون لیگ ملت‌ها را در دو استان خود یعنی ارومیه و اردبیل و قهرمانی آسیا در سالن آزادی داریم که می‌بایست با این موضوعات توقع عیدی را از ورزشکاران خوبمان داشته باشیم. با توجه به لژیونرهایی که در تیم‌های خوب اروپایی داریم و ایده کادر فنی برای سال پیش رو امیدوار هستم نتایج خوبی را رقم بزنیم. امیدوارم شرایط خوبی برای این نفرات ایجاد کنیم تا با آرامش در مسابقات شرکت کنند و البته باید تعدادی از جوانان را هم به این باتجربه‌ها اضافه کنیم تا پشتوانه آینده باشند. سال ۹۸ از نظر اقتصادی سال سختی به نظر می‌رسد اما ما با همه این شرایط تلاش خود را در مدیریت هزینه‌ها انجام خواهیم داد تا به حد امکان با مشکل رو به رو نشویم.

سرپرست فدراسیون والیبال درباره برنامه‌های فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک نیز گفت: ما در تلاش هستیم میزبانی ۸ تیم برتر آسیا را بگیریم تا برای ورودی المپیک میزبان باشیم. ۱۲ فروردین ماه برای حضور در اجلاس فدراسیون جهانی عازم سوئیس می‌شویم که یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های ما همین موضوع خواهد بود. اگر میزبان باشیم قطعاً ورود به المپیک آسان‌تر خواهد بود. با این حال امیدوار هستم قبل از ورودی اول المپیک مثل دو باری که تیم ملی روسیه را در روسیه برده‌ایم، با شکست روسیه در لیگ ملت‌ها مستقیم وارد المپیک شویم.

او در مورد به تأخیر افتادن برنامه‌های تیم ملی نیز توضیح داد: ما با توجه به شرایط سخت امسال والیبال نسبتاً روند سال‌های گذشته را داشتیم، با ایگور برنامه‌ها چیده شده است و بازی‌های دوستانه هم باید چیده شود اما به دلیل فشرده بودن بازی‌ها و مسابقات قطعاً نمی‌رسیم بازی دوستانه برگزار کنیم. ۱۹ فروردین تیم ملی شروع به کار می‌کند و ۱۵ اردیبهشت لژیونرها می‌آیند و یک ماه فرصت داریم برای بازی اول از لیگ ملت‌ها، ۶ بازی در لیگ ملت‌ها داریم که حضور در آن‌ها کار بسیار سختی است. بعد از لیگ ملت‌ها ورودی المپیک را داریم که امیدوارم موفق شویم و اگر هم نشد با میزبانی از ۸ تیم برتر آسیا به موفقیت برسیم. از مردم و مسئولان تشکر می‌کنم و تنها از هواداران می‌خواهم که شرایط سخت والیبال را درک کرده و با توجه به شرایط امروز انتظارات را بالا ببرند.

سرپرست فدراسیون والیبال در مورد دلایل تأخیر در انتخاب دبیر فدراسیون نیز گفت: ما وارد فدراسیونی شدیم که باید همه امور آن را انجام می‌دادیم. برای این کار نیاز به اعتقاد همه جامعه داشتیم و به همین دلیل باید شرایط مناسبی را برای انتخاب دبیر فراهم می‌کردیم تا شخصی که انتخاب می‌کنیم حواشی ایجاد نکند. به همین دلیل صبر کردیم تا لیگ به پایان برسد و دبیر را انتخاب کنیم.

داوری در خصوص شرایط والیبال بانوان نیز گفت: بانوان ما اردوهای خود را شروع کرده‌اند و از سال جدید هم پیگیری برنامه‌ها ادامه خواهد داشت. برای بانوان مشاور فنی آقای مهرگان هستند که تیم اجرایی را با هماهنگی نایب رئیس معرفی کرده‌اند و حکم همه آنها ابلاغ شده است. دیدگاهمان این است که علاوه بر حمایت بزرگسالان در مقاطع سنی هم سرمایه گذاری کنیم. حتی مربی زن خارجی را مد نظر داشتیم با یک گزینه آمریکایی و چند گزینه چینی هم مذاکره کردیم و آنها را می‌خواستیم ولی توافقات لازم صورت نگرفت. مربی چینی به دلیل برجسته بودن به ایران نیامد.

او در پایان از اصحاب رسانه به دلیل نقدهایشان تشکر کرد و گفت: نقد نباشد روزمره می‌شویم و من اشتیاق زیادی دارم که نقد شوم ولی امیدوارم نقدها منصفانه و کمک کننده باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما