شناسهٔ خبر: 31836683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس از نشست معاونان سازمان منطقه آزاد اروند گزارش می‌دهد

از سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی تا ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی در منطقه آزاد اروند

نشست معاونان سازمان منطقه آزاد اروند با اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان این سازمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان نشست معاونان سازمان منطقه آزاد اروند با اصحاب رسانه امشب در سالن جلسات ساختمان این سازمان برگزار شد.

قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست اظهار کرد: ستاد نوروزی این سازمان برنامه‌های مختلفی را برای ایام نوروز تدارک دیده است.

وی افزود: تلاش کردیم علاوه بر شاد و مفرح بودن برنامه‌ها، نشاط اجتماعی سالم ایجاد کنیم و برنامه‌های ما حاوی پیام‌های فرهنگی و زیست‌محیطی باشد.

طمیمیان عنوان کرد: همچنین تلاش کردیم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تمام رده‌های سنی از برنامه‌ها بهره‌مند شوند و از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند استفاده کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: امسال برنامه‌ریزی کردیم تا برنامه‌ها در نقاط خاص متمرکز نشود و برنامه‌های نوروزی به‌طور یکسان در منطقه اجرا شود هرچند سال‌های گذشته نیز به‌طور یکسان در منطقه اجرا می‌شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند میزبان کاروان‌های راهیان نور است برنامه‌هایی برای بازدیدکنندگان یادمان‌های دفاع مقدس و راهیان نور داریم.

طمیمیان گفت: تلاش کردیم مشارکت‌های مردمی را در قالب فراخوان‌های مختلف داشته باشیم و از مشارکت سپاه آبادان و خرمشهر و دیگر سازمان‌ها استفاده کنیم.

نقش  تأثیرگزار رسانه‌ها

موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این جلسه بیان کرد: رسانه به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی هدایت‌گر و روشن گر مسؤولان منطقه آزاد اروند است.

وی بابیان اینکه هدف از تشکیل منطقه آزاد اروند ایجاد امید برای مردم منطقه بوده است، اظهار کرد: رسانه‌ها تأثیر زیادی در دیده شدن مشکلات آبادان و خرمشهر داشته‌اند و پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام شده است.

 ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اروند

سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست بیان کرد: سال ۹۷ سال بسیار پرفعالیتی بود و پروژه‌هایی که افتتاح شد خروجی فعالیت‌های این سال بود.

وی بابیان اینکه این پروژه‌ها سبب ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار شد، افزود: در سال ۹۷ میزان سرمایه‌گذاری در اروند ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. پیش‌ازاین بیشترین جذب سرمایه در سال ۹۵ مبلغ  ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این میزان سرمایه در سال جاری ۸ هزار شغل ایجاد کرد و بخشی از سرمایه‌هایی که در خارج از کشور بود نیز جذب شد. این نتیجه میسر نمی‌شد مگر با همیاری و انتقادات سازنده اصحاب رسانه.

موسوی بابیان اینکه ۱۰ برنامه برای سال ۹۸ در منطقه آزاد اروند را تدوین و آماده کردیم، گفت: با یکی از سرمایه‌گذاران ترک‌زبان داخلی توافق کردیم که ۹۰ سوله کارگاهی را در شهرک صنعتی ایجاد کند که عملیات اجرایی آن از ۶ فروردین آغاز می‌شود و در اواخر فروردین‌ماه کلنگ زنی می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این سرمایه‌گذار اهل آذربایجان غربی است و نمونه این کار را به‌صورت موفق در دیگر شهرها انجام داده است.

وی عنوان کرد: اجرایی کردن واردات کالا از عراق، ایجاد مرکز رشد و نوآوری منطقه آزاد اروند، تأمین مالی هدفمند واحدهای تولیدی که نیاز به سرمایه در گردش پایینی دارند و نظارت بر عملکرد بازرسان صنوف و اتحادیه‌ها ازجمله این برنامه‌ها است.

موسوی عنوان کرد: مشکلاتی در تنظیم بازار وجود دارد و از دوستان در اداره کل بازرسی خواهش کردیم بر این موضوع نظارت کنند و از ظرفیت شرکت توسعه سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز برای هم‌افزایی و مشارکت در تولید، واردات و تأمین مالی برخی از دستگاه‌ها استفاده کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: جذب سرمایه‌گذار در بخش شهری، ساماندهی سواحل رودخانه‌های منطقه و ۵ ساله کردن مجوزهای بهره‌برداری نیز در لیست برنامه‌های ما در سال آینده قرار دارد.

وی بابیان اینکه مذاکراتی با موسسه‌های مالی داشتیم و پروژه‌هایی را در منطقه آزاد اروند تعریف کردند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم سرمایه‌های بزرگ را جذب منطقه کنیم.

 ناظران اتحادیه‌ها و بازرسان اصناف را تقویت می‌کنیم

عیسی خزینه پور مدیر بازرسی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این جلسه بیان کرد: در حوزه بازرسی چندین درگاه برای دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص سازمان منطقه آزاد اروند وجود دارد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که ناظران اتحادیه‌ها و بازرسان اصناف را تقویت کنیم. در شورای عالی فضای مجازی هدف ما پای‌کار بودن اصحاب رسانه است تا این شورا راه صحیح خود را طی کند.

انتهای پیام/

نظر شما