شناسهٔ خبر: 31836404 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2 هزار سری جهیزیه به زوج های محروم کشور اهدا شد

سبزوار- ایرنا- قائم مقام بنیاد برکت احسان گفت: این نهاد در سالجاری 2 هزار سری جهیزیه کامل به زوج ‌های محروم در سراسر کشور اهدا کرده است.

صاحب‌خبر -

محمد آخوندی دوشنبه شب در مراسم اهدای جهیزیه به زوج های محروم شهرستان سبزوار افزود: این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می باشد و این جهیزیه ها را در اجرای طرح پویش احسانه اهدا کرده است.
وی با بیان اینکه مجموعه برکت احسان در حوزه اجتماعی فعالیت می کند، اظهار داشت: این نهاد در قالب پویش ها و مشارکت مردمی برای توانمندسازی اقتصادی و محرومیت زدایی تلاش می کند.
وی گفت: امسال با پویش نشر احسان 100 هزار بسته لوارم تحریر برای دانش آموزان، در پویش چرخ زندگی، سه هزار ویلچر به معلولان نیازمند و در پویش لیگ احسان 2 هزار لوازم ورزشی در سراسر کشور توزیع شد.
آخوندی با اشاره به فعالیت های بنیاد برکت احسان در حوزه درمان و سلامت افزود: این بنیاد با راه اندازی کاروان های سلامت در مناطق محروم کشور مشکل نوزادانی را که در بدو تولد مشکل شنوایی دارند با کاشت حلزون برطرف می کند.
وی اظهار داشت: همچنین هزاران زوج نابارور مورد حمایت بنیاد برکت احسان قرار گرفتند و از بیماران صعب العلاج و خاص نیز توسط این بنیاد حمایت می شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از محل کمک های بنیاد برکت احسان 20 سری جهیزیه و 200 فقره کمک جهیزیه 15 میلیون ریالی به زوج های جوان این منطقه اهدا شد.
حسین مقصودی افزود: همچنین یک هزار سبد کالا به خانوارهای نیازمند، 500 بسته لوازم تحریر و تجهیزات آموزشی و 20 دستگاه ویلچر به معلولان نیازمندان اهدا گردید.
وی اظهار داشت: در سه سال گذشته از محل کمک های بنیاد برکت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)عملیات اجرایی 12 مدرسه در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن آغاز شده است.
وی گفت: همچنین از محل این کمک ها طی این مدت اهدای 800 فقره کمک جهیزیه، ساخت 6 خانه عالم با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد و بهسازی 20 مسجد انجام شده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053

نظر شما