شناسهٔ خبر: 31836385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نفربر‌های سپاه در راه کمک به درراه‌ماندگان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از کمک نفربر‌های سپاه به درراه‌ماندگان محور‌های ارتباطی این استان خبر داد و گفت: خدمات بسیج و سپاه تا پایان بحران برف ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: جبار دوستمحمدیان اظهار داشت: به‌منظور کمک به مسافران و خودرو‌های در برف مانده در محور‌های مواصلاتی استان سمنان، بسیج و سپاه از صبح امروز وارد عمل شدند و خدمات شایانی به هم‌وطنان عزیزمان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۰ نفر نیروی انسانی و هفت دستگاه نفربر (اشمیت) در راستای کمک به مسافران در راه مانده و سایر نیرو‌های امدادی در محور‌های مواصلاتی استان سمنان به کار گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان اضافه کرد: دو دستگاه آمبولانس و ۱۳ دستگاه خودروی سبک نیز به مناطق مسدود شده اعزام شده و در حال خدمت به مردم است.

دوستمحمدیان ادامه داد: نیرو‌های بسیج و سپاه همچنان عملیات پشتیبانی و امدادرسانی به در راه ماندگان را به انجام می‌رسانند.

با توجه به بارش برف سنگین در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، گلستان و مازندران، تردد در برخی از محور‌های مواصلاتی استان سمنان نیز با اختلال همراه شده است.

محور‌هایی همچون فولادمحله به چشمه‌علی، آزادشهر به شاهرود و جاده توسکستان دچار اختلال در تردد‌ها شده است.

عملیات امدادرسانی و بازگشایی محور‌ها توسط نیرو‌های امدادی، خدماتی و پشتیبانی و همچنین نیرو‌های مسلح در حال انجام است.

 

ارتفاع برف در مازندران به یک‌ونیم متر رسید

ارتفاع بارش برف در منطقه چهاردانگه مازندران به بیش از یک و نیم متر رسیده است و اهالی ۱۲ روستا در منطقه بالادست چهاردانگه با قطعی طولانی مدت برق مواجه شدند.

بارش نزولات آسمانی در استان مازندران به ویژه در مناطق کوهستانی همراه با برف در منطقه چهاردانگه مازندران همچنان ادامه دارد.

ارتفاع برف در آخرین شهر استان مازندران در جنوبی‌ترین نقطه استان به بیش از یک متر رسیده است.

در حال حاضر اهالی روستاهای، ایول، سنور، چالو، لنگر، آلایکلا، کردمیر، ولویه علیا، سفلی، تلمادره، اراء، پشرت، کوات، قلعه‌سر، اروست و مالخواست با بحران شدید بارش برف مواجه شدند.

بخشدار منطقه چهاردانگه مازندران ضمن تایید بارش سنگین برف در منطقه چهاردانگه مازندران گفت: ارتفاع برف در کیاسر به یک متر و در مناطق بالادست ارتفاع برف و حتی تا یک و نیم متر می‌رسد، بارش برف همچنان ادامه دارد.

در حالی خطوط جاده‌ای و ارتباطی منطقه قطع است که از چند روز گذشته هواشناسی استان هشدارهای لازم را اطلاع رسانی کرده بودند.

 

۶ روستای سیمرغ تخلیه شد/ مردم از سفر به مناطق کوهستانی مازندران خودداری کنند
استاندار مازندران با اشاره به بارش شدید باران توام با سیلاب در مناطق مختلف مرکزی استان، گفت: وضعیت سیلاب در شهرستان سیمرغ بحرانی بوده و تاکنون ۶ روستای این شهرستان از سکنه تخلیه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم احمد حسین زادگان شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه مدیریت بحران مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌های شهرهای شرقی استان نظیر نکا، اظهار داشت: مدیریت حوادث در این شهرستان با دقت نظر کامل و آماده‌باش 24ساعته مراقبت کرده تا جلوی طغیان احتمالی رودخانه‌ها به درون شهر و منازل ساکنان را بگیرند.

وی افزود: شهروندان دقت کنند زیر پایه‌ پل‌ها سُست شده و هر لحظه امکان فرو ریختن دارد بنابراین تا حد امکان از سفر به ارتفاعات پرهیز شود. تمهیدات لازم برای امداد رسانی به سیل زدگان گرفته شده است و برق مناطق قطع‌شده مازندران امشب وصل می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آب وارد خانه‌های روستاییان سیمرغ شده و شش روستای سیمرغ تخلیه شده است، تصریح کرد: جلسه مدیریت بحران مازندران با حضور تمام مدیران کل در شهرستان سیمرغ برای رفع سریع مشکلات تشکیل شده است.

حسین زادگان افزود: در خصوص امدادرسانی به مردم سیمرغ که سطح آب در برخی مناطق این شهرستان به 1.5 متر رسیده است گفت: تأمین نان، کنسرو و آب معدنی، بیل مکانیکی، لودر، قایق و جت‌اسکی از شهرستان‌های اطراف تمهیدات لازم در نظر گرفته شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه 85 درصد برق شهرستان سیمرغ اکنون وصل شده است و بزودی تمام شهر در مدار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: گاز شهرستان سیمرغ وصل است و مشکلی در مباحث گرمایشی این شهرستان وجود ندارد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه سرعت باد شب گذشته در ایستگاه دشت‌ناز ساری تا 100 کیلومتر بر ساعت ثبت شد، ابراز کرد: در بندر امیرآباد 130 میلی‌متر بارندگی و در آلاشت 70 سانتی‌متر برف داشتیم.

نظر شما