شناسهٔ خبر: 31836031 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

معرفی قهرمانان سال در مسابقات درگ

پنج مرد هیجان‌انگیز

صاحب‌خبر - این روزها وقت خوبی برای تماشای چهره‌های سال در رشته‌های مختلف ورزشی است و فدراسیون‌ها و رسانه‌ها روی چهره بهترین‌ها زوم کرده‌اند. در رشته پرطرفدار اتومبیلرانی هم برخی از ستاره‌ها مورد توجه بیشتری قرار دارند. در مسابقات مختلف امسال، رقابت‌های درگ (شتاب) بیشتر از بقیه توانست نظر طرفداران و فالوئرهای این رشته هیجان‌انگیز را به خود جلب کند و کمیته درگ مسابقاتش را با سر و شکل بهتری نسبت به دیگر کمیته‌ها برگزار کرد. به نوعی می‌توان گفت کمیته درگ (شتاب) در این خصوص موفق‌تر از دیگر رشته‌ها عمل کرده است. نکته جالب در پایان سال این است که کمیته درگ در ادامه برنامه‌های نوآورانه‌اش، دست به کار جالبی زده و قهرمانان سال در کلاس‌های مختلف را به سبک مسابقات فرمول یک در یک قاب قرار داده و از آنها تقدیر کرده است. فرزاد شاهرخی رییس کمیته درگ درباره فصل 97 می‌گوید: «امسال در 5 راند مسابقات درگ را برگزار کردیم و از ابتدا سعی‌مان بر این بود که استاندارد مسابقات را هر چه بیشتر با قوانین فدراسیون جهانی تطبیق دهیم. البته دو برنامه اعزام برون‌مرزی هم داشتیم که به دلیل بالا رفتن قیمت ارز میسر نشد.» شاهرخی درباره دستاوردهای سال 97 نیز گفت: «در درجه اول انتظار داشتیم که با افزایش قیمت ارز مسابقات دچار کاهش در تعداد شرکت‌کننده باشد اما جالب است که هر چه به سمت پایان سال آمدیم ورودی ثبت‌نام مسابقات بیشتر شد. دستاورد مهم دیگر ما هم شکستن رکورد ایران در 400 متر و عبور از مرز 10 ثانیه بود که نگاه‌ها را به سوی درگ برگرداند. البته برگزاری مسابقات در پیست آیلند هم به ارتقای کیفی آن کمک کرد.» فهرست قهرمانان سال پس از یک سال رقابت جانانه در کلاس‌های اصلی، پنج نفر عنوان قهرمانی سال را در 6 کلاس به دست آوردند. میثم رخشان 29 ساله، قهرمان کلاس 206 جی‌تی درباره خودش می‌گوید: «من در چهار راند از مسابقات امسال شرکت کردم و بهترین رکوردم 49/13 ثانیه بود. خاطره مهمی که از مسابقات دارم مربوط به دور چهارم است که به دلیل سرحال نبودن ماشینم اصلا فکر نمی‌کردم مقام بیاورم اما برنده شدم.» شروین یگانه با 10 بار قهرمانی سال در مسابقات سرعت، امسال در کلاس 4 سیلندر اتمسفریک با پژو 206 قهرمانی سال را به دست آورد. او در هر 5 راند مسابقه حضور داشته و امسال برای دومین سال قهرمانی فصل را به چنگ می‌آورد. شروین یگانه را می‌توان متخصص 206 نامید و حالا در 33 سالگی 12 عنوان قهرمانی سال را در رشته‌های مختلف دارد. عطا ماجدی 27 ساله قهرمان سال کلاس 4 و 6 سیلندر دیفرانسیل عقب (تنفس طبیعی) و با پورشه 911 سرحالش توانسته رقبا را کنار بزند. عطا ماجدی می‌گوید: «بهترین تایمی که امسال داشتم 72/12 ثانیه بود. در 4 راند از مسابقات شرکت کردم و با 323 امتیاز قهرمان سال شدم. جالب است که برای رسیدن به سر وزن، کلی آجر و بلوک بتنی در صندوق ماشین گذاشتم!» ارسطو عامری با ب‌‌ام‌و 4Z در کلاس 4 و 6 سیلندر دیفرانسیل عقب (توربو) توانست با 400 امتیاز قهرمان سال شود. این قهرمان 30 ساله درباره عملکردش در یک سال اخیر می‌گوید: «در هر 5 راند مسابقات امسال شرکت کردم و بهترین زمانی که ثبت کردم 43/12 ثانیه بود. بهترین خاطره‌ای هم که در ذهنم هست مربوط است به رکورد آقای خنجری در کلاس آزاد، چون تا به حال رکورد زیر 10 ثانیه بر روی تابلو نداشتیم. کلا مسابقات امسال خیلی خوب برگزار شد.» سامان خنجری قهرمان سال در دو کلاس 8 سیلندر و آزاد شد و رکورد ایران را نیز جابه‌جا کرد تا بهترین ورزشکار در این رشته نیز لقب بگیرد. او با داتسون با رکورد 636/9 ثانیه (رکورد ایران) و امتیاز 409 در کلاس آزاد قهرمان سال شد و با شورلت مونزا نیز 555 امتیاز کسب کرد تا قهرمان بلامنازع در کلاس 8 سیلندر شود. این سومین سال پیاپی است که خنجری قهرمان می‌شود. او می‌گوید: «در سه مسابقه اول ماشینم کمی نقص فنی داشت که با کمک تیم فنی توانستیم آن را رفع کنیم و رکورد ایران را سه بار جابه‌جا کردم.»

نظر شما