شناسهٔ خبر: 31834703 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هم صدایی برای ارایه خدمات نوروزی بهتر

به گزارش ایرنا، اداره کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، فرودگاه، راه آهن، هواپیمایی، هواشناسی، دستگاه های امدادرسان اعم از اورژانس و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، اداره کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، فرودگاه، راه آهن، هواپیمایی، هواشناسی، دستگاه های امدادرسان اعم از اورژانس و هلال احمر آذربایجان شرقی با بهره‌ گیری از همه توان و ظرفیت‌های خود آمادگی کامل برای اجرای طرح نوروز 1398 را دارند.
مدیران و کارشناسان نهادای فوق الذکر عصر امروز دوشنبه در نشستی در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی به بررسی راهکارهای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت برای اجرای طرح های نوروزی پرداختند و هریک از این سازمان ها، برنامه ها و میزان آمادگی خود را اعلام کردند.

**مجتمع های خدماتی بین راهی افزایش یابد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به 40 مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی و 21 مجتمع در حال ساخت در استان، اظهار داشت: به ازای هر 49 کیلومتر یک مجتمع خدماتی و رفاهی داریم که متوسط فاصله آنها از همدیگر بین 15 تا 20 کیلومتر است.
ابوالقاسم سلطانی با بیان اینکه در ساخت مجتمع های خدماتی دیر عمل کرده ایم و همیشه تاکید داریم که هنگام ساخت آزاده راه مجتمع های خدماتی هم ساخته شود، افزود: جاده بدون تاسیسات خدماتی جاده نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون 500 کیلومتر آزاد راه در دست احداث داریم و باید تعداد قابل توجهی مجتمع های خدماتی و رفاهی نیز بسازیم که جزو نواقص ماست.
سلطانی همچنین بر ایمن سازی جاده ها و نصب علایم و تابلوهای راهنما و هشدار دهنده و نیز پاکسازی جاده ها تاکید کرد و گفت: اداره کل راهداری بحث خط کشی جاده ها را تقویت کند و در صورت نداشتن اعتبار کافی حداقل یک خط را لحاظ کند.

**پیش بینی افزایش 15 درصدی سفر
جانشین فرمانده پلیس راهور آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه طرح ویژه خدمات نوروزی از 25 اسفند شروع و تا 18 فروردین سال آینده ادامه می یابد، گفت: استان ما نیز جزو استان های مسافرپذیر و دارای جاذبه گردشگری است، بنابراین پیش بینی بیشترین تراکم سفر به استان وجود دارد.
سرهنگ رضا کریمی نژاد با تاکید بر اینکه پلیس با تمام امکانات در خدمت سفر امن و راحت شهروندان است، افزود: امسال در سفرهای زمینی پیش بینی افزایش 10 تا 15 درصدی را داریم، لذا دغدغه ما تامین امنیت جاده ها و کنترل هر چه بهتر هر گونه سانحه با اعمال مقررات است.
وی با بیان اینکه طبق نقشه ها و پیش بینی های هواشناسی، در ایام نوروز شرایط جوی ناپایداری در استان حاکم خواهد بود، اظهار داشت: هماهنگی لازم با ارگان های مربوط جهت برف روبی و اسکان مسافران و ارایه خدمات به در راه ماندگان انجام شده است.
جانشین پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به احتمال افزایش تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها، گفت: امسال 54 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است بنابراین کاهش سرعت تا شعاع 10 کیلومتری شهرها را اجرا می کنیم.
وی بر نصب تابلوها و علایم هشدار دهنده و تعویض تابلوهای فرسوده توسط اداره کل راهداری تاکید کرد و افزود: لاین جنوبی بزرگراه شهید کسایی تبریز از 2 باند به سه باند افزایش یافته، ولی پوشش نور کافی ندارد که لازم است دستگاه مربوط نسبت به تامین روشنایی این مسیر اقدام کند.
کریمی نژاد اظهار داشت: در راستای تسهیلات سفرهای نوروزی تمهیداتی چون کنترل نقاط حادثه خیز، انجام تست سلامت رانندگان ناوگان عمومی و موتورسوار و استقرار 2 اکیپ بیمه در دستور کار قرار دارد.
وی از برگزاری همایشی برای کارشناسان پلیس به منظور رفتار دوستانه و احترام آمیز پلیس با شهروندان نیز خبر داد و گفت: در طرح نوروزی خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه توقیف نمی شوند.

** فرودگاه تبریز میزبان 120 پرواز فوق العاده در ایام نوروز
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه ماموریت اصلی ما اول ایمنی، بعد خدمات رسانی به مسافران است، اظهار داشت: از یک ماه قبل برای هماهنگی بیشتر جلسات کمیته ایمنی را شروع کرده ایم.
مصطفی صفایی با بیان اینکه دستگاه های کمک ناوبری برای نشست و برخاست انواع پروازها کنترل شده و هر 2 باند فرودگاه آماده پذیرش پروازند، افزود: فرودگاه شهید مدنی تبریز بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی بیشترین پرواز خارجی را دارد.
وی اعلام کرد: نوروز امسال، 120 پرواز فوق العاده داشتیم که 100 پرواز خارجی و 20 پرواز نیز داخلی بود.
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه پایانه ها و معابر فرودگاه تبریز آماده ارایه خدمات نوروزی به مسافران است، گفت: در نوروز 98 همچنین برنامه های شاد و مفرحی چون استقبال با گل و شیرینی از اولین پرواز نوروزی و اهدای اسباب بازی به کودکان را اجرا می کنیم.
صفایی با بیان اینکه درصدد هستیم کمترین تاخیر در پروازها را داشته باشیم، افزود: در پورتال فرودگاه تبریز سامانه ارایه اطلاعات تمام پروازها جهت اطلاع مسافران موجود است.

**قطار نجات راه آهن در خدمت ایمنی و امنیت مسافران
مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی از آمادگی کامل سالن های مسافر راه آهن خبر داد و گفت: اداره کل راه آهن با اضافه کردن 600 مترمربع به فضای سالن مسافر و نیز مجهز کردن سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها با آمادگی کامل به استقبال مسافران نوروزی می رود.
شاپور ارصلانی از استقرار نیروهای امدادی از قبیل اورژانس و آتش نشانی در ایستگاه ها خبر داد و افزود: قطار نجات راه آهن مجهز به جرثقیل، ماشین آلات سنگین از جمله لودر و بولدوزر در خدمت ایمنی هر چه بیشتر مسافران است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه چند نقطه حادثه خیز در مسیر ریلی استان وجود دارد، برای این مسیرها نگهبان دایمی گذاشته شده است.
ارصلانی از برقراری روزانه 2 قطار رایگان در مسیر تبریز - جلفا با همکاری منطقه آزاد ارس برای مسافران نوروزی خبر داد و افزود: این قطار با جابجایی روزانه 700 مسافر از 27 اسفند تا 16 فروردین روزانه خدمات ارایه می دهد.
وی گفت: روزانه 12 رام قطار از تبریز به تهران، مشهد، سلماس، مراغه و جلفا مسافر جابجا می کنند.

** بهار گرم و پربارشی خواهیم داشت
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه هواشناسی با اطلاع رسانی به موقع و لحظه به لحظه در خدمت مسافران نوروزی است، گفت: پیش بینی های ما شامل روزانه، هفتگی و فصلی در سریع ترین زمان و با صحت 95 درصدی انجام می شود.
مهدی اصلاحی با بیان اینکه برای پنجشنبه و جمعه اول و دوم فروردین بارندگی نداریم و دمای هوا خوب خواهد بود، افزود: از روز یکشنبه بارش ها شروع می شود و دمای هوا نیز تا 2 درجه کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز از لحاظ دمایی، هوای سرد و زیرصفری نخواهیم داشت، گفت: بهار گرم و بارش های خوبی در پیش است.

** عمر ناوگان عمومی آذربایجان شرقی 11 سال است
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه هماهنگی لازم با دستگاه های مربوط برای انجام سفرهای ایمن نوروزی انجام شده است، گفت: از 12 اسفند پیش فروش بلیط های نوروزی به صورت اینترنتی و حضوری آغاز شده است.
مصطفی دانش با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسی استان از 23 سال به 11 سال رسیده است، افزود: متوسط کشوری این رقم 10 سال است که یک سال بالاتر از آن هستیم.
وی از نصب تابلوهای راهنمایی و علایم هشدار دهنده در جاده های استان خبر داد و گفت: تلفن 24 ساعته گویا و نیز مراکز معاینه فنی و تیم های کارشناسی تصادفات در سریع ترین زمان آماده ارایه خدمات هستند.
6132/518
انتهای پیام

نظر شما