شناسهٔ خبر: 31834417 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

موافقت کابينه نيوزيلند با اصلاح قانون حمل سلاح

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کابينه نيوزيلند در پي حمله تروريستي به مساجد شهر "کرايست چرچ" اين کشور، با اصلاح قانون حمل سلاح موافقت کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ "جاسيندا آردرن" نخست وزير نيوزيلند امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: اصلاح قانون حمل سلاح در نيوزيلند باعث مي شود که کشور در آينده امن تر شود.
نخست وزير نيوزيلند افزود، در روزهاي آينده جزئيات بيشتري از اصلاح قانون حمل سلاح اعلام مي شود.
در نيوزيلند حدود يک‌ ميليون و500 هزار قبضه سلاح دراختيار مردم است.
در نيوزيلند افرادي که به شانزده‌سالگي رسيده‌اند، مي‌توانند سلاح خريداري کنند.
تروريست هاي مسلح ظهر جمعه با ورود به دو مسجد "لينوود" Linwood و "النور" Al Noor در شهر "کرايست چرچ" نيوزيلند به سمت نمازگزاران آتش گشودند. در اين جنايت هولناک 50 نمازگزار کشته و 50 نفر ديگر زخمي شدند.
اين دو حمله برنامه‌ريزي‌شده همزمان با اقامه نماز جمعه، در اين دو مسجد روي داد.
اکثر قربانيان توسط تروريستي به نام "برنتون تارنت" Brenton Tarrant که به برتري نژادي سفيدپوستان اعتقاد داشت و از مهاجران متنفر بود کشته شدند. وي اهل استراليا است.
"برنتون تارنت" 17 دقيقه از جزئيات هجوم وحشيانه‌اش به مسجد "النور" را که در جريان آن دست‌کم 41 نفر کشته شدند از طريق دوربيني که روي کلاهش نصب شده بود ضبط و آن را به صورت زنده در فيسبوک پخش کرد.
"جاسيندا آردِرن" نخست وزير نيوزيلند صبح شنبه در يک نشست خبري اعلام کرد، "برنتون تارنت" تروريست مهاجم به مسجد "النور"، داراي مجوز حمل سلاح بوده است.
نخست وزير نيوزيلند با اعلام اينکه اين فرد در سال 2017 مجوز سلاح گرفته است، گفت: عامل اين حمله تروريستي از همان زمان بتدريج اقدام به ذخيره‌سازي سلاح و مهمات کرده بود.
پليس نيوزيلند تاکنون 4 نفر را در ارتباط با اين جنايت هولناک دستگير کرده است.
تاکنون بسياري از کشورها از جمله جمهوري اسلامي ايران و همچنين سازمان هاي بين المللي اين جنايت وحشيانه را محکوم کرده اند.
"بهرام قاسمي" سخنگوي وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران روز جمعه از دولت نيوزيلند خواست ضمن شناسايي سريع عاملان اين اقدام نژادپرستانه، با اجراي عدالت و فارغ از هرگونه ملاحظه اي، با آنان برخورد کند.
115/117
کليدواژه نيوزيلند

نظر شما