شناسهٔ خبر: 31834177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز خراسان رضوی مطرح کرد

برخورد جدی با عرضه‌کنندگان مواد محترقه در شبکه‌های اجتماعی

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکزاستان گفت: با تمام افرادی كه در شبكه های اجتماعی به عرضه و تبلیغ و فروش مواد محترقه و منفجره اقدام می كنند، برخورد جدی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاضی مهدی حقدادی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانیان بسیاری از مناسبت‌ها و اعیاد اصیل ایرانی در گذر زمان دستخوش تحولات منفی و عامدانه‌ای شده، گفت: این امر موجب شده اساس و اصل آن در روزگار ما رنگ پریده به نظر برسد.

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز خراسان رضوی افزود: یکی از نمونه‌های بارز این تحولات چهارشنبه سوری است  که در آیین کهن ما یک سنت زیبا برای زدودن غم از دل و بهانه‌ای برای جمع شدن خانواده‌ها در کنار هم بوده اما متاسفانه چند سالی است که در اثر تداخل با برخی رفتارهای ناهنجار و آزاردهنده، هویت واقعی خود را از دست داده و با صدای ترقه و انفجارهای مهیب و مردم آزاری متحول شده است.

وی افزود: هرساله در روزهای پایانی سال یکی از دغدغه خانواده‌ها، مسؤولان برگزاری مراسم سال نو با حضور تمام اعضای خانواده و به دور از آسیب‌های اجتماعی و مخصوصا مخاطرات چهارشنبه سوری بوده و هست؛ به‌همین جهت طرحی را از دوماه پیش تحت عنوان شناسایی، رصد و برخورد با تبلیغات و عرضه و فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی را از طریق پلیس اطلاعات استان شروع کردیم.

حقدادی گفت: تاکنون بالغ بر ۴۵ هزار مواد محترقه و منفجره توقیف و افراد متعددی شناسایی و دستگیر شدند و این طرح تا روز سال تحویل ادامه خواهد داشت.

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکزاستان گفت: قطعا افراد سودجو از این فرصت استفاده می‌کنند و از حس کنجکاوی و بستر نابهنجار به‌وجود آمده، بیشترین سود را خواهند برد و برای عواقب آن و صدمات جانی و مالی شهروندان ارزشی قائل نیستند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی با اخلالگران نظم عمومی و کسانی که سلامت اجتماعی و فردی را مورد لطمه و تهدید قرار می‌دهند برخوردی قاطع و بدون مماشات خواهد داشت.

قاضی حقدادی در ادامه افزود: هشدار بعدی ما به والدین و خانواده‌ها است که باتوجه به اینکه بیشترین آسیب و صدمات در سال‌های گذشته متوجه بانوان و نوجوانان بوده؛ لذا از نوجوانان و جوانان خود در این هفته حفاظت و صیانت کنند و حتی‌الامکان از حضور در محل‌هایی که احتمال رخداد و استفاده از مواد محترقه و منفجره را می‌دهند، خودداری کنند.

انتهای پیام/70059

نظر شما