شناسهٔ خبر: 31834071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حمایت آلمان از اقدام خشونت آمیز پلیس فرانسه در مقابله با جلیقه زردها

سخنگوی صدر اعظم آلمان روز دوشنبه از اقدامات خشونت آمیز پلیس فرانسه در مقابله با جنبش جلیقه زردها حمایت کرد و خواستار بازگشت نظم عمومی به خیابان های پاریس شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمایت آلمان از اقدام خشونت آمیز پلیس فرانسه در مقابله با جلیقه زردهابه گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، 'اشتفان زایبرت' سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: خشونت های هفته هجدهم اعتراض های فرانسه در شهر پاریس، هیچگونه نقطه مشترکی با تظاهرات مسالمت آمیز و دموکراتیک ندارد. به همین علت است که دولت فدرال آلمان در کنار دولت فرانسه برای تامین نظم عمومی قرار دارد. 
همراهی دولت آلمان با کاخ الیزه در سرکوب جنبش جلیقه زردها در حالیست که چندی پیش علاوه بر سازمان های بین المللی، فعالان آزادی های عمومی و احزاب سیاسی در فرانسه، به برخی روش های حفظ نظم به ویژه استفاده پلیس از فلش بال برضد جلیقه زردها به شدت انتقاد کرده بودند. 
درهمین ارتباط، چندی پیش نیز 'میشل باشله' کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق درباره استقاده پلیس فرانسه از سلاح های مرگبار در سرکوب جلیقه زرد ها شده است.
ماه گذشته نیز گروه های مدافع حقوق بشر با اشاره به ادامه اعتراض های جلیقه زردها در فرانسه و برخورد شدید نیروهای پلیس ضدشورش با آنها در هفته های گذشته، درباره خرید سلاح های جدید و مرگبار پلیس ابراز نگرانی کرده بودند.
گروه های مدافع حقوق بشری هشدار داده اند که وزارت کشور فرانسه برای رویارویی با مخالفان، یکهزار و 280 قبضه سلاح مرگبار 'فلش-بال' خریداری کرده که در اختیار نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش قرار می گیرد.
خیابان‌های پاریس در هفته‌های گذشته صحنه درگیری خشونت‌بار نیروهای پلیس و معترضان فرانسوی بوده است. 
اعتراض‌ها در ابتدا در واکنش به سیاست‌های اقتصادی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه بویژه در حوزه سوخت و مالیات آغاز شد، اما به سرعت جنبه‌ سیاسی پیدا کرد. 
دولت این کشور در هفته‌های گذشته با عقب‌نشینی از برخی سیاست‌های خود و اختصاص بودجه بیشتر به کارگران و بازنشسته‌ها، سعی در مدیریت بحران ایجاد شده داشته، اما در این مسیر موفق نبوده است.
از آغاز تظاهرات علیه دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، تاکنون دستکم 2 هزار تظاهرکننده و یک هزار نیروی پلیس زخمی شده اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما