شناسهٔ خبر: 31834017 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 آغاز ثبت نام بدون آزمون کارشناسي و کارداني ناپيوسته دانشگاه آزاد

ثبت‌نام پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي مقطع کارشناسي پيوسته و کارداني ناپيوسته نيمسال اول 99-98 دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شده و تا 6 شهريورماه 98 ادامه دارد.

به گزارش مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي، ثبت‌نام پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي مقطع کارشناسي پيوسته و کارداني ناپيوسته نيمسال اول 99-98 دانشگاه آزاد اسلامي از يکشنبه 26 اسفندماه 97 آغاز شده و تا 6 شهريورماه 98 ادامه دارد که متقاضيان با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذيرش به نشاني www.azmoon.org ثبت‌نام خود را کامل کنند.متقاضيان پذيرش در اين دوره مي‌توانند 20 رشته محل را از يک مجموعه و يک نظام آموزشي از ميان رشته شهرهاي ارائه‌شده انتخاب کنند.

با توجه به اينکه گزينش دانشجو در اين مرحله بر اساس سوابق تحصيلي (معدل ديپلم) صورت خواهد گرفت، تمامي متقاضيان (ديپلمه‌هاي نظام قديم، نظام جديد و همچنين ديپلمه‌هاي فني حرفه‌اي و کاردانش که داراي مدرک پيش‌دانشگاهي و يا کارداني هستند) بايد معدل کل و يا معدل کتبي خود را به‌صورت صحيح در تقاضانامه ثبت‌نام اينترنتي درج
کنند.

داوطلبان ديپلمه فني حرفه‌اي و يا کاردانش که داراي مدرک پيش‌دانشگاهي و يا کارداني هستند و فاقد معدل کتبي در ديپلم، بايد معدل کل ديپلم متوسطه خود را عيناً درج کنند.

بر اساس ضوابط و مصوبات مربوط هر داوطلب مي‌تواند بر اساس شرايط خود، متقاضي يکي از سهميه‌هاي مصوب مندرج در دفترچه راهنما شود.

انتصاب رئيس جديد صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران

ايمان افتخاري، نخبه رياضي کشور طي حکمي رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران شد.

سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور طي حکمي ايمان افتخاري، نخبه رياضي کشور را به‌عنوان رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور منصوب کرد.

در اين حکم آمده است: اهميت نقش صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران در توسعه علمي کشور و خصوصاً نقش بي‌بديل اين صندوق در توسعه علوم پايه بر کسي پوشيده نيست و نظر به‌مراتب تعهد و دانش حضرت‌عالي به‌موجب اين حکم به‌عنوان "رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران" منصوب مي‌شويد.

بخشي از فعاليت‌هاي ايمان افتخاري که يکي از 50 دانش‌آموخته برگزيده دانشگاه صنعتي شريف در 50 سال اول فعاليت اين دانشگاه بوده و موفق به دريافت جايزه ابوريحان فرهنگستان علوم جمهوري اسلامي ايران در علوم پايه شده است، به شرح زير است:

- دکتري رياضي دانشگاه پرينستون، آمريکا،

- دانشيار و عضو هيات علمي پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي پژوهشکده رياضي،

- عضو هيات علمي پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي، پژوهشکده رياضي،

- استاديار (Professor Assistant Pierce Benjamin )دانشگاه هاروارد،

- سرپرست دفتر ارتباط و هم‌انديشي با نخبگان در بنياد ملي نخبگان،

- معاون پژوهشکده رياضيات پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي پژوهشکده رياضي،

- عضو هيات امناي سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان و مسئول تدوين سند راهبردي سمپاد،

- عضو هيات امناي سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان.

مديرکل دفتر بازرسي وزارت علوم:

توان پژوهشي دانشگاه‌ها براي مقابله با فساد در جامعه

مديرکل دفتر بازرسي و پاسخگويي به شکايات وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها براي مقابله با فساد در جامعه از توان پژوهشي لازم برخوردار هستند.به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، سومين نشست ساليانه جامعه نظارت و بازرسي دولت برگزار شد.

فريدون جعفري در اين مراسم با ارائه گزارش وزارت علوم به‌عنوان يکي از اعضاي کارگروه فرهنگي و اجتماعي به تبيين چالش‌هاي مهم پيش روي حوزه بازرسي در وزارتخانه مذکور پرداخت.وي به موازي کاري در بخش‌هاي مختلف درون سازمان و برون دستگاهي، فقدان نيروي انساني متخصص و آموزش‌ديده و آشنا به فرآيندهاي قانوني و به‌ضرورت استفاده از تجربيات موفق کشورهاي مختلف در مقابله با فساد اشاره کرد.

مديرکل دفتر بازرسي و پاسخگويي به شکايات وزارت علوم بر توانايي و پتانسيل وزارت علوم در آموزش و تربيت نيروي انساني متخصص با استفاده از دانشکده‌ها و گروه‌هاي حقوق در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي فعال در مجموعه وزارت علوم اشاره و بر استفاده از توان پژوهشي دانشگاه‌ها براي مقابله با فساد در جامعه تأکيد کرد.

ايجاد مرکز آزمون‌هاي برخط در دانشگاه علوم پزشکي مشهد

مدير امور آموزشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از ايجاد سامانه آزمون‌هاي بر خط در اين دانشگاه خبر داد.به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي مشهد، دکتر حسن قوامي با اعلام اين خبر افزود: ايجاد سامانه بر خط به‌منظور افزايش سرعت و دقت در برگزاري آزمون‌ها و صرفه‌جويي در مصرف کاغذ با نصب و راه‌اندازي 180 دستگاه رايانه اجرا و تمامي سيستم‌هاي رايانه‌اي، سامانه‌هاي صوتي، مديريت آزمون‌ها بر اساس استاندارد آماده شده است.

وي کاهش نياز به نيروي انساني، کاهش هزينه‌هاي کاغذ، افزايش سرعت و دقت در برگزاري آزمون‌ها را از مزاياي روش الکترونيکي برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اين اساس مي‌توان بلافاصله پس از آزمون، ضمن سرعت در استخراج نتايج و تحليل آن در راستاي استانداردسازي سؤالات نيز گام برداشت.

نظر شما