شناسهٔ خبر: 31833675 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

پروفسور، از سال پر فراز و نشيب 97 مي گويد

برانکو: کي روش با من مشکل داشت، نه من با او!

صاحب‌خبر -

شايد در همان روزهاي ابتدايي حتي خوشبين ترين هواداران پرسپوليس هم تصور نمي‌کردند که مرد کروات بتواند اين تيم را به جايگاهي برساند که سه سال پياپي مدعي قهرماني باشد، دو قهرماني کسب کند و به فينال ليگ قهرمانان آسيا برسد. اما برانکو ايوانکوويچ اين رؤيا را محقق کرد و حالا چهره دوست داشتني و محبوب هواداران است.

برانکو و تيمش سال 97 را در شرايطي به پايان رساندند که صدرنشين ليگ هجدهم هستند و يکي از مدعيان قهرماني در اين دوره به شمار مي‌روند. مرد محبوب سکوهاي سرخ که تيمش را براي دربي روز 10 فروردين آماده مي‌کند، درگفت و گو با مهر، از روزهاي پر فراز و نشيب سال 97 صحبت کرد. گزيده صحبت هاي برانکو را بخوانيد:

*سال بسيار موفقي را پشت سر گذاشتيم و البته براي ما مربيان در همه سال ها کار کردن سخت است. من واقعا به بازيکنانم اعتقاد داشتم. از همه چيز مهم‌تر اينکه ما يک تيم به معناي واقعي بوديم. به نظرم اين موضوع خودش يک پديده بزرگ است.

*نه در رده ملي و نه در رده باشگاهي هيچ وقت فوتبال ايران چنين عظمتي نديده بود. يک تيم ايراني در فينال آسيا بود که تصوير بسيار زيبايي از فوتبال ايران ارائه داد.

*اينفانتينو رئيس فيفا، بعد از بازي مقابل کاشيما به من گفت بايد به خاطر فوتبالي که بازي کرديد به خودتان بباليد. همه متأسف بودند که چرا موفق نشديم. بايد به افتخاراتي که امسال کسب کرديم به خودمان بباليم. بايد شاد باشيم که دستاورد بزرگي را براي ايران رقم زديم.

*ما به طارمي پيشنهاد تمديد قرارداد داديم و هيچ کس او را بيرون نکرد. او حرفه‌اي است و زندگي‌اش را از راه فوتبال مي‌گذراند. قراردادش در پايان فصل تمام مي‌شد و مي‌خواست برود. تجربه من گفت که بايد اجازه دهم راهش را برود. باشگاه در فاصله سه ماه مانده به اتمام قراردادش تصميم گرفت او را بفروشد. اگر آن موقع نمي‌فروخت سه ماه بعد مي‌رفت و سودي هم از پول فروش او به دست نمي آورديم. وقتي يک بازيکن ذهنش جاي ديگر است نمي‌توان از او استفاده کرد. او کتبي نوشت مي‌خواهم بروم، پس کسي که نمي‌خواهد بماند را نبايد به زور نگه داشت.

*مي‌دانيد به چه چيزي افتخار مي‌کنم؟ اينکه چطور امسال به اين نتايج خوب رسيديم. ما فقط بيرانوند را به عنوان ملي پوش داشتيم و بعداً نوراللهي هم به تيم ملي اضافه شد. ما يک بازيکن ملي پوش داشتيم اما استقلال شش ملي پوش داشت و با اين وجود توانستيم خيلي زودتر از موعد در ليگ برتر قهرمان شويم، سپس به فينال آسيا برسيم و در ادامه سوپرجام را بگيريم. شش بازيکن ملي پوش خودمان نظير وحيد اميري، فرشاد احمدزاده، رامين رضائيان، مهدي طارمي، صادق محرمي را هم نداشتيم.

*مدام درباره درگيري من با کي روش مي‌پرسند. يک سوال دارم. شما به من يادآوري کنيد چه زماني من يا بازيکنانم شخصاً مخالف تيم ملي بوده‌ايم و صحبتي در اين باره کرديم؟ تا جايي‌که من مي‌دانم کي‌روش همواره عليه من مصاحبه مي‌کرد. آيا تاکنون جوابي از من ديده‌ايد؟ خودم هميشه از تيم ملي حمايت کرده‌ام. حتي به برنامه تيم ملي که با آنها موافق هم نبودم احترام گذاشتم و ساکت ماندم.

*در جام ملت‌هاي آسيا تيم ملي ايران موقعيت و شانس فوق العاده اي داشت تا به فينال برسد، چون راحت ترين مسير را پيش روي خود مي‌ديد. نه خبري از کره جنوبي و عربستان بود و نه از استراليا. ايران حريفان ضعيفي داشت و در نيمه نهايي به تيم قدرتمند ژاپن رسيد. همه انتظار داشتيم در اين مسير آسان، به فينال برسد اما اين طور نشد.

* ايران در جام جهاني هم پس از پيروزي مقابل مراکش، با اسپانيا بازي کرد که شش روز قبل از شروع جام، تيمش با رفتن مربي به هم ريخته بود. پرتغال را هم در پيش داشت که تنها کريس رونالدو در آن شاخص بود. به نظرم هيچ کار خاص و اثري از تيم ملي نديديم.

*من اصلاً با کي روش مشکلي نداشتم، بلکه او با من مشکل داشت. او دائم عليه من پست مي گذاشت و واقعا نمي دانم کي روش با من چه مشکلي داشت.

نظر شما