شناسهٔ خبر: 31833095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مروری بر اخبار مهم روز؛ درباره خبر درخواست رئیس دولت اصلاحات برای استعفای روحانی/ روایت جدید از یک عکس جنجالی/ فردوسی‌پور می‌ماند یا می رود؟

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

توضیحات واعظی درباره دلیل عدم حضور ظریف در دیدار اسد/ رد استعفای روحانی

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد اینکه در مصاحبه ای گفته شده خاتمی به روحانی گفته اگر نمی توانی کشور را اداره کنی استئفا بده، گفت: من این نقل قول را تایید نمی‌کنم. به نظر بنده کسانی که آقای روحانی را می شناسند، می‌دانند که اگر آقای روحانی رئیس‌جمهور نبود و به عنوان یکی از شخصیت های سیاسی بود و شرایط کشور سخت می‌شد ایشان کسی است که با تمام وجود می‌آمد مسئولیت می‌پذیرفت بر اینکه مشکلات مردم حل شود.

واعظی: هیچ استعفایی در سال های ریاست جمهوری روحانی مطرح نبوده است/ توضیحات درباره دلیل عدم حضور ظریف در دیدار اسد

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ استعفایی در این سال‌های ریاست جمهوری آقای روحانی مطرح نبوده است.

چند روز قبل علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خاتمی از روحانی خواسته است استعفا دهد، گفت: من شنیدم که خاتمی به روحانی گفت اگر نمی‌تواند از ریاست‌جمهوری استعفا دهد و شرایط خود را مطرح کند و اگر امکان‌پذیر نیست، اجازه گرفته و کناره‌گیری کند.

جواد امام، مدیر عامل بنیاد باران هم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات علی صوفی که مدعی شده است که آقای خاتمی به رئیس جمهور توصیه کرده است که اگر توانایی حل مشکلات را ندارد، از ریاست جمهوری کنار برود اظهار کرد: آقای خاتمی درصورتیکه چنین نظری داشته باشند به صراحت اعلام خواهند کرد.

وی ادامه داد: ضمنا همانطور که قبلا نیز اعلام شده است ایشان سخنگو ندارند، لذا خوب است دوستان نظرات خود را به ایشان نسبت ندهند.

سفرم به قم به FATF ربطی ندارد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با بیان اینکه برای بیان دستاوردهای سفر عراق به قم سفر کرده‌ام، گفت: سفر من ارتباطی با موضوع FATF ندارد.

ظریف: سفرم به قم به FATF ربطی ندارد/ تحولات سیاسی و دیپلماسی به مراجع گزارش می‌شود

وی افزود: این سفر که در پایان سال انجام پذیرفت بسیار با اهمیت بود و یکی از دلایل اصلی سفر بنده به قم، بیان دستاوردهای این سفر به علما و مراجع تقلید است؛ همچنین آخرین تحولات سیاسی و دیپلماسی نیز به مراجع گزارش می‌شود.

فردوسی‌پور می‌ماند یا می رود

عبدالعلی علی‌عسکری، در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت حضور عادل فردوسی پور در رسانه ملی در جمع خبرنگاران گفت: عادل فردوسی‌پور در تلویزیون می‌ماند.

قلعه‌نویی: نبود "عادل" و "۹۰" را تسلیت می‌گویم

محمدحسین رنجبران، هم درباره فیلم کوتاهی که از علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص ادامه فعالیت عادل فردوسی پور در شبکه سه سیما منتشر شده است، گفت: همان طور که ریاست سازمان اشاره کرد «آقای فردوسی پور در شبکه سه سیما خواهد ماند اما تحولاتی در حوزه ورزش سیما نیز خواهد بود» و من خواهش می‌کنم رسانه‌ها صحبت‌های رئیس سازمان را به صورت کامل منتشر کنند. قرار است تحولاتی در حوزه ورزش سیما و برنامه نود از سال آینده صورت پذیرد و این موضوع مربوط به شبکه سه سیماست.

تغییر و تحول در برنامه «نود»/ استفاده از ظرفیت‌های فردوسی‌پور در برنامه‌های دیگر

دولت نه خسته شده و نه ناامید است/ دولت در سال 97 به فکر حل مشکلات کشور بود

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف دولت از جمله بانک مرکزی تا حد زیادی قیمت ارز را کنترل کردیم و نگذاشتیم رشد بی قیمت آن ادامه یابد، گفت: یک مهار نسبی صورت گرفت ولی این به معنای مطلوب نیست توانستیم این افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را مهار کنیم.

روحانی: دولت در سال ۹۷ به فکر حل مشکلات کشور بود/ سال آینده این راه را ادامه می‌دهیم

وی افزود: ماه‌هایی بود که تورم ما هفت دهم درصد بود که در دی به یک ششم دهم درصد رسید ولی فشار و سختی به ویژه در برخی از اقلام به مردم وارد شد و مردم سالی همراه با سختی و فشار پشت سر گذاشتند دولت همه توان خود را به کار گرفته و نسبت به آینده نه تنها ناامید نیستیم بلکه بسیار امیدوار هستیم.

وی افزود: دشمن اصلی را از یاد نبرید. هرچه لعنت دارید بر کسی لعنت کنید که این شرایط را برای کشور ایجاد کرد. امریکایی‌ها صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه این شرایط را ایجاد کرده است. می‌گویند مدیریت. این مدیریت بوده است که چهار فاز در پارس جنوبی افتتاح کردیم و چهار استان به راه آهن متصل شده است و روستاها به آب و برق و گاز متصل شده‌اند و بخش سلامت تلاش می‌کند و تاکید کردیم طرح تحول با قوت ادامه یابد و وزیر بهداشت قول داد پرداخت ۳۳ درصدی به ۲۵ درصد تا پایان کار دولت کاهش یابد.

زیر بار FATF رفتن یعنی معیشت مردم را بیش‌تر لنگ کردن

محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیشب در شبکه چهار سیما گفت: من از اینکه بحث FATF طول می‌کشد به هیچ وجه ناخرسند نیستیم حاصل این چرخش نگاه‌ها و تداول بحث‌ها این بوده که افراد اکنون همه نگاه کارشناسانه پیدا می‌کنند هرچند نیاز نبوده که در این بحث کارشناس باشند. ما مواضع کارشناسانه را از دیگران باید بشنویم اما به قدری در این مدت پنبه این بحث زده شد که همه نظرات کارشناسی می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر می‌توان گفت که کسی در مجمع کسی از روی دست کسی رای نمی‌دهد و فرد خود می‌فهمد که موضوع چیست.

قیمت جوراب در آستانه روز پدر

ایسنا نوشت: آخرین روز امسال (۲۹ اسفند) مصادف شده با روز پدر. جوراب که تاکنون به عنوان کادوی ویژه این روز از آن یاد می‌شد، به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت‌ها دیگر چندان هم حالت طنز و شوخی نداشته باشد و این کالا اصلی و جدی‌ترین کادوی روز پدر باشد...

تهرانی‌ها و افرادی که حتی یک بار گذرشان به مترو افتاده باشد، زمانی که قصد خرید جوراب داشته باشند، ناخودآگاه یاد این جمله "چهار تا جوراب، ۵۰۰۰ تومان" می‌افتند که البته این روز‌ها به "سه تا جوراب، ۱۰ هزار تومان" تغییر کرده است. اما فارغ از قیمت جوراب‌های نانویی دست‌فروشان مترو، بررسی‌ها در سطح شهر نشان از آن دارد که برای خرید جوراب مردانه از بازار تهران باید بین ۵ تا ۱۵ هزار تومان هزینه کرد و این در حالی است که قیمت جوراب مردانه تولید داخلی در خیابان‌های مرکز تهران ۱۱ تا ۲۰ هزار تومان است.

با فاصله گرفتن از خیابان‌های مرکز شهر به سمت خیابان‌های شمالی تهران، قیمت جوراب بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان تغییر می‌کند.

ممکن است جبهه پایداری مجلس را به دست بگیرد/ اصلاحات و اعتدال دچار ریزش رای شدند

نامه نیوز نوشت: عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات نظر دیگری دارد او می گوید این دغدغه محدود به جریان اصلاحات نیست و اصولگرایان هم خطر ریزش پایگاه رای را احساس می کنند... رخدادهای یکی دو سال اخیر موجب شده، عمده مردم در کارآمدی هر دو جریان اصلاحات و اصولگرای معتدل تردید پیدا کردند... پیش بینی خود من این است اگر اتفاقات به نفع مردم و جامعه مدنی در تمام بخش های اجرایی، تقنینی، قضایی، امنیتی و اجتماعی رخ ندهد، حتما بدنه اجتماعی دو جریان اصلاحات و اصولگرایی معتدل ریزش رای جدی خواهند داشت، در این وضعیت... به طور واضح جبهه پایداری و احمدی نژاد در قوه مقننه به قدرت خواهد رسید.

میزبانی حاشیه‌ساز شهرداری برازجان

آفتاب یزد نوشت: روز گذشته عکس‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که چندان خوشایند نبود؛ عکس‌هایی که گفته می‌شد در رابطه با مراسمی است که شهرداری برازجان برای تقدیر از کارگران و پاکبانان این شهر در حوزه خدمات شهری برگزار کرده است اما نکته حائز اهمیت در عکس‌ها‌ی انتشار یافته این بود که کارگران خدمات شهری روی زمین نشسته بودند و باقی حاضران که لباس پاکبانی بر تن نداشتند پشت میزها و روی صندلی‌ها‌ جا خوش کرده بودند!

خوشامدگویی پاکبانان به شهردار برازجان

در این باره ضیائی مشاور شهردار برازجان و مدیر روابط عمومی شهرداری این شهر می‌گوید: ... امروز خیلی از کارگران در حمایت از آقای شهردار به ساختمان شهرداری آمده بودند و به خاطر این شیطنتی که با شهردار شده است گریه می‌کردند!

آفتاب یزد در ادامه نوشت: به هر حال آنچه در شبکه‌های اجتماعی درباره این رویداد آمده با آنچه مسئولان شهرداری برازجان می‌گویند متفاوت است. نمی‌توان منکر شد که اصولا در فضای مجازی مسائل غلو می‌شود اما در عین حال این پرسش مطرح است که اگر فقط یک سوءتفاهم بوده و شیطنت خبرنگار و عکاس، چرا شهردار محترم عذرخواهی کرده است؟ قضاوت با مردم!

نظر شما