شناسهٔ خبر: 31832319 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

انتقاد محسن هاشمی از فرآیند تذکر به مدیران شهرداری

هاشمی با بیان اینکه اگر به تذکراتی که اعضای شورا می‌دهند توجه نشود شأن تذکر از بین می‌رود، گفت: تاکنون هیچ تذکری منجر به سوال از شهردار نشده است.

صاحب‌خبر -
صراط:

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در نشست خبری که با حضور اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران برگزار شد با انتقاد از مکانیزم موجود در تذکراتی که اعضای شورای شهر به مدیران شهرداری می‌دهند، گفت: در مورد تذکر شورا شبیه مجلس نیست، زیرا ما فقط شهردار را انتخاب می‌کنیم در حالیکه نمایندگان مجلس به وزرا رأی اعتماد می‌دهند و حق دارند که از آن‌ها سوال کنند و هنگامی که یک وزیر در قبال یک تذکر عملکرد خود را اصلاح نمی‌کند می‌توانند از او سوال کنند.

هاشمی افزود:، ما در شورا فقط به شهردار تذکر می‌دهیم و در مورد تذکرات هم باید دقت شود که هر موضوعی مطرح نشود و شأن تذکر از بین نرود و از سویی دیگر اگر به تذکرات توجه نشود شهردار باید به صحن بیاید تا از او سوال شود.

وی تصریح کرد: از نظر من تذکر باید به شهردار داده شود تا بتوانیم تا مرحله آخر موضوع را از او پیگیری کنیم نه آنکه پس از مدتی اگر پاسخ نگرفتیم موضوع را رها کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما یک شورای یک‌دست اصلاح طلب هستیم که با شهردار ۲۲ نفر می‌شویم، گفت: تا به حال هیچ تذکری منجر به سوال نشده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر عضوی تذکر خود را پیگیری کند و جواب قانع کننده‌ای دریافت نکند باید در صحن از شهردار سوال شود.

نظر شما