شناسهٔ خبر: 31832310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

نشست خبری موگرینی و وزیرخارچه چین با موضوع ایران

صاحب‌خبر -
خرداد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با وزیرخارجه چین به پرسش های خبرنگاران بین المللی درباره مهمترین مسائل جهانی از جمله توافق هسته ای ایران پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، دیدار 'فدریکا موگرینی' و 'وانگ یی' در حالی برگزار شد که قرار است وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نهم آوریل (بیستم فروردین) در نشستی در بروکسل درباره چین به بحث و تبادل نظر بنشینند.
در همین ارتباط، وزیر امور خارجه چین نیز در همین چارچوب، صبح امروز وارد بروکسل شد و در نشست امروز روابط چین و اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وزیر خارجه اتحادیه اروپا و وزیر خارجه چین در نشست خبری خود درباره روابط دوجانبه میان اتحادیه اروپا و چین، آماده سازی نشست سران اتحادیه اروپا و چین که در ماه آوریل سال 2019 میلدی در بروکسل برگزار خواهد شد، گفت و گو کردند.
همچنین دو مقام در نشست امروز خود مهمترین مسائل مهم جهانی از جمله توافق هسته ای ایران، افغانستان، آفریقا، کره شمالی، ونزوئلا و مقابله با تروریسم و سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر کردند.
وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست آتی خود که قرار است نهم آوریل برگزار شود، چین را به اتخاذ سیاست باز اقتصادی در قبال این اتحادیه ترغیب کنند. 
طبق پیش نویس بیانیه مشترک که در شش صفحه تنظیم شده است و باید از سوی چین نیز تایید شود، پکن و بروکسل در مورد تعیین فهرست موانع اصلی مبادلات تجاری خود تا فصل تابستان و به منظور تعیین جدول زمانی برای از میان برداشتن این موانع تا سال 2020 توافق خواهند کرد. 
طبق این پیش نویس، چین و اتحادیه اروپا درسال 2020 در مورد توافق سرمایه گذاری دو جانبه و پس از 10 سال مذاکره به جمع بندی دست خواهند یافت.

نظر شما