شناسهٔ خبر: 31832280 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

8 مورد از قابلیت های اینستاگرام که باید از آن‌ها بهره ببرید

دانیال حجاری / makeuseof

صاحب‌خبر -

قابلیت های اینستاگرام طی چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده‌اند. به علت تعدد ویژگی های اینستاگرام بعید نیست از وجود بسیاری از آن‌ها بی‌خبر باشید، پس در این مطلب به 8 مورد از امکانات مهم آن اشاره خواهیم کرد.

اینستاگرام در حال حاضر به شدت محبوب بوده و با برادر بزرگتر خود، فیس بوک، بر سر دستیابی به مقام بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا، در حال رقابت است. همانند هر پلتفرم دیگر، در این شبکه اجتماعی نیز اغلب کاربران تنها از گوشه‌ای از امکانات موجود استفاده می‌کنند.

کاربردی‌ترین قابلیت های اینستاگرام

در این مطلب، 8 مورد از قابلیت های اینستاگرام که شدیدا کاربردی بوده و از طرفی احتمال عدم اطلاع کاربران از وجودشان بالاست را بررسی خواهیم کرد.

اطلاعیه ارسال پست توسط صفحه‌های محبوب

قابلیت های اینستاگرام


هر چه تعداد صفحه‌های فالو شده توسط شما بیشتر باشد، شانس از دست دادن پست‌های صفحه‌های خاص افزایش پیدا خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان با استفاده از یکی از قابلیت های اینستاگرام کاری کرد بعد از ارسال پست توسط صفحه‌های دلخواه ما، نوتیفیکیشن ارسال شود.

به این منظور، وارد صفحه مورد نظر شده و سپس روی سه نقطه واقع در گوشه بالا و سمت راست ضربه بزنید. در ادامه، گزینه Turn On Post Notifications را داخل لیست منوی نمایش داده انتخاب کنید. هر زمان که از دریافت اطلاعیه بعد از هر مرتبه ارسال پست توسط این صفحه خسته شدید، به همین منو مراجعه کرده و این مرتبه گزینه Turn Off Post Notifications را لمس کنید. فراموش نکنید برای بهره برده از این قابلیت اینستاگرام می‌بایست امکان ارسال نوتیفیکیشن توسط اپلیکیشن آن را در تنظیمات دستگاه خود فعال کرده باشید.

متوقف کردن یا رد شدن از استوری‌های اینستاگرام

بخش استوری، ابزاری فوق‌العاده به منظور برقراری ارتباط با دیگران است. از طریق آن می‌توان ویدیوها، اسلایدها، نوشته‌ها و تصاویر خود را در هر ابعادی با دیگران به اشتراک گذاشت و یا محتواهای اشتراک‌گذاری شده توسط آن‌ها را مشاهده کرد.

با این حال، دیدن استوری‌های همه صفحه‌های فالو شده زمان‌بر بوده و ممکن است پیش از بررسی هر پست، به طور خودکار وارد استوری بعدی شوید. می‌توان با بهره بردن از قابلیت های اینستاگرام، یک پست Story را برای هر زمان دلخواه متوقف کرد تا زمان کافی برای موشکافی آن وجود داشته باشد! کافی است بعد از اجرا، انگشت خود را روی نمایشگر نگه دارید. این استوری تا زمان برداشتن انگشت از روی صفحه نمایش، به بعدی منتقل نخواهد شد. برای رفتن به پست بعدی یا قبلی نیز کافی است به ترتیب سمت راست یا چپ نمایشگر را لمس کنید.

برداشتن تگ خود از پست‌های اینستاگرامی

قابلیت های اینستاگرام

ممکن است به هر دلیل، فالوورهایی از افراد ناشناس داشته باشید. هر چه تعداد آن‌ها افزایش پیدا کند، احتمال تگ شدن روی تصاویری نامرتبط افزایش پیدا خواهد کرد. حتی ممکن است دوستان نزدیکتان نیز بدون هماهنگی، شما را روی یک عکس خاص تگ کرده باشند. در هر صورت باید خیلی سریع برای حذف ارتباط خود با آن پست اقدام کنید!

درخواست از دیگران به منظور برداشتن تگ حساب کاربری شما علاوه بر زمان‌بر بودن، ممکن است از نظر برخی ناراحت‌کننده نیز به نظر برسد. همچنین ممکن است راه دسترسی به کاربر منتشرکننده آن وجود نداشته باشد و وی به دایرکت‌های شما پاسخی ندهد. خوشبختانه قابلیت های اینستاگرام امکان حذف تگ‌های حساب کاربری‌تان از روی پست‌های دیگر صفحه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

  • وارد صفحه پروفایل خود شوید
  • پایین قسمت بیوگرافی، در سمت راست صفحه روی آیکون تصاویر تگ شده ضربه بزنید. این آیکون در تصویر بالا با رنگ آبی مشخص شده است
  • در اینجا، فهرستی از تصاویری که شما در آن‌ها تگ شده‌اید را مشاهده خواهید کرد. روی تصویر مورد نظر به منظور حذف تگ از روی آن ضربه بزنید
  • برای نمایش صفحه‌های تگ شده داخل عکس، روی آن ضربه بزنید تا تمام حساب‌های کاربری نمایان شوند
  • بعد از لمس نام کاربری خود، منوی More Options را مشاهده خواهید کرد
  • گزینه Remove Me From Photo را لمس کنید

بوکمارک کردن پست‌های دلخواه داخل یک مجموعه

قابلیت های اینستاگرام
قابلیت های اینستاگرام
قابلیت های اینستاگرام


تعدد صفحه‌های فالو شده و در نتیجه آن، تعدد پست‌های منتشر شده توسط هر یک، سبب خواهد شد محتواهای دلخواهتان را خیلی سریع گم کنید. به وسیله بوکمارک کردن پست‌های دلخواه و ایجاد مجموعه‌ای از آن‌ها، بدون نیاز به گرفتن اسکرین شات یا دانلودشان خواهید توانست بعدها خیلی راحت آن‌ها را مرور کنید.

همچنین بخوانید:

نحوه دانلود و ذخیره کردن عکس‌ های اینستاگرام

برای بهره بردن از قابلیت های اینستاگرام در این زمینه، وارد پروفایل کاربری خود شده و روی سه نقطه واقع در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید. سپس گزینه Saved را انتخاب کنید. به منظور ایجاد یک مجموعه جدید، روی آیکون به علاوه واقع در گوشه بالا و سمت راست صفحه ضربه زده و یک نام برای آن انتخاب کنید.

از این به بعد، در صورت مواجهه با پستی مورد توجه، آیکون بوکمارک پایین آن را لمس کرده و سپس مجموعه‌ای که مایل به افزوده شدن این پست به آن هستید را انتخاب کنید. برای مرور این محتواها از تب Saved که پیشتر به آن مراجعه کردیم استفاده کنید.

مشاهده پست‌های لایک یا کامنت‌گذاری شده اخیر توسط دوستان

قابلیت های اینستاگرام
قابلیت های اینستاگرام


اینستاگرام محلی برای ارتباط با دیگران است. بررسی نحوه فعالیت دیگر دوستان در این شبکه اجتماعی نیز می‌تواند نوعی خاص از ارتباط باشد! یکی از قابلیت های اینستاگرام نمایش فعالیت‌های اخیر صفحه‌های فالو شده توسط شما است.

به این منظور، روی آیکون قلب واقع در نوار ابزار پایین رابط کاربری ضربه بزنید. در این قسمت، لایک‌ها و کامنت‌های مربوط به پست‌های شما نمایش داده خواهند شد. برای دیدن فعالیت صفحه‌های دنبال شده، وارد تب Following شوید.

غیر فعال کردن کامنت برای پست‌های خود

قابلیت های اینستاگرام
قابلیت های اینستاگرام


نمی‌توان با یک حرکت، امکان نوشتن کامنت زیر تمام پست‌های خود را غیر فعال کرد، چرا که این فرآیند به ازای هر پست به صورت منحصربه‌فرد انجام می‌شود. یکی از قابلیت های اینستاگرام امکان حذف کردن بخش کامنت حین انتشار یک پست جدید است. به این منظور در صفحه مربوط به نوشتن کپشن، مشخص کردن موقعیت جغرافیایی و تگ کردن دیگر صفحات، گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید. در منوی جدید، گزینه‌ Turn Off Commenting را برگزینید.

سفارشی‌سازی فیلترهای اینستاگرام

قابلیت های اینستاگرام
قابلیت های اینستاگرام


تعدد فیلترهای اینستاگرام،‌ تقریبا اغلب کاربران را از سایر اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر بی‌نیاز کرده است. البته ازدیاد قابلیت اینستاگرام در این زمینه، در برخی مواقع سبب دستپاچه شدن کاربران می‌شود! از طرفی هر کاربر، معمولا فقط از چند فیلتر استفاده می‌کند. پس بهتر است گزینه‌های غیر قابل استفاده را از لیست فیلترهای موجود زیر تصاویر پیش از انتشار آن‌ها، حذف کرد. امکان مشخص کردن ترتیب نمایش فیلترها نیز میسر است.

همچنین بخوانید:

بررسی 20 مورد از اصلی‌ترین مفاهیم و قابلیت های اینستاگرام

به این منظور، در صفحه نمایش فیلترها، تا انتهای سمت راست اسکرول کرده و سپس گزینه Manage را لمس کنید تا به صفحه Manage Filters وارد شوید. برای جلوگیری از نمایش فیلترهای بدون استفاده از دفعات بعدی، کافی است تیک کنار نام هر یک را بردارید. در همین صفحه می‌توان به وسیله نگه داشتن انگشت روی هر فیلتر، ترتیب قرارگیری‌ آن را تغییر داد.

پنهان‌سازی وضعیت آنلاین در شبکه اجتماعی

قابلیت های اینستاگرام
قابلیت های اینستاگرام


ممکن است به هر دلیلی، دوست داشته باشید در این شبکه اجتماعی بدون اطلاع دیگر دوستان از وضعیت آنلاین خود گشت و گذار کنید. یکی از قابلیت های اینستاگرام امکان مخفی کردن وضعیت است. به این ترتیب ردی از زمان‌های آنلاین بودن شما باقی نخواهد ماند.

در صفحه پروفایل خود، روی سه نقطه واقع در بالا و سمت راست رابط کاربری ضربه زده و سپس وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید. تا رسیدن به گزینه Activity Status به پایین اسکرول کرده و برای غیر فعال‌سازی گزینه Show Activity Status روی آن ضربه بزنید.

بدون انجام این کار، در زمان آنلاین بودن شما، یک چراغ سبز رنگ کنار نامتان در بخش دایرکت‌ نمایش داده خواهد شد. بعد از آفلاین شدن نیز در همین صفحه، آخرین زمانی که آنلاین بوده‌اید نمایش داده می‌شود. با غیر فعال سازی گزینه بالا، این ویژگی از بین می‌رود. فراموش نکنید با غیر فعال‌سازی گزینه، امکان مشاهده آخرین زمان آنلاین بودن دیگر کاربران، دیگر برای شما نیز میسر نخواهد بود.

نظر شما