شناسهٔ خبر: 31832240 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محسنی‌بندپی در دیدار سفیر روسیه

جهشی در روابط تجاری ایران و روسیه در سال ۹۸

استاندار تهران: تسهیل در صدور روادید بازرگانان و تجار و همچنین گردشگران در دستور کار ایران و روسیه قرار گرفته است و امیدواریم در اسرع زمان حل و فصل شود

صاحب‌خبر -
انتخابات اسفند ۹۸؛ منشا نشاط برای ورود به سال جدیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، "لوان جاگاریان" سفیر روسیه و هئیت همراه صبح امروز با محسنی بندپی استاندار تهران دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که با حضور امامی امین، معاون امور اقتصادی استاندار، قاسمی‌فرزاد، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، صادقی، مدیرکل صمت استان و بزرگ‌نیا، رئیس سازمان میراث فرهنگی استان برگزار شد، طرفین در خصوص سطح مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه این نشست دوجانبه ضمن اشاره به دستاورد‌های این جلسه اظهارداشت:مباحث خوبی در این جلسه مطرح شد و با جمع بندی‌های صورت گرفته شرایطی را فراهم کردیم که هم شاهد مشارکت فعال در کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و روسیه باشیم و همچنین در همایش ایران و قفقاز شمالی نیز استان تهران و استان‌های شمالی کشور حضور فعال و جدی به نمایش بگذارند.
وی افزود: این جلسات شرایطی را ایجاد می‌کند که بتوانیم بر روابط بین دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی عمق قابل توجهی بخشیده و این روابط را تحکیم کنیم.
مقام عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد:هم اکنون روابط ایران و فدراسیون روسیه در حوزه نظامی فنی و سیاسی در سطح بالایی قرار داشته و مناسبات خوبی را با این کشور دوست و همسایه داریم.
وی افزود:، اما در حوزه مسائل اقتصادی می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه دو کشور در راستای تعمیق روابط دو جانبه به صورت شایسته استفاده کرد. به طور قطع همانگونه که سفیر محترم روسیه مورد اشاره و تاکید قرار داد: ابعاد مبادلات اقتصادی تجاری و بازرگانی دو کشور در سطح ظرفیت‌های ایران و فدراسیون روسیه نبوده و مجموع مبادلات بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نشانگر ظرفیت قابل توجه جهت ارتقای سطح مبادلات تجاری میان ما و همسایه شمالی خواهد بود.
محسنی بندپی همچنین تصریح کرد: می‌توان با اقداماتی نظیر لغو روادید گردشگری فعال سازی کریدور شمال به جنوب، همچنین برپایی نمایشگاه‌ها جهت عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور بستری را در راستای ایجاد رشد چشمگیر در سطح روابط تجاری ایران و روسیه فراهم کرد.
استاندار تهران همچنین ضمن اشاره به جایگاه بخش خصوصی در ارتقاء مبادلات تجاری ایران و فدراسیون روسیه یادآور شد: کنشگران و فعالین این بخش نقش اصلی را در تحرک و ارتقاء سطح مبادلات میان ایران و روسیه ایفا کرده و استانداری تهران و همچنین نمایندگان دولت روسیه تنها وظیفه تسهیل گری را ایفا می‌کنند.
وی افزود:در جلسه امروز نیز نماینده بخش خصوصی استان تهران حضور یافته و مسائل مهمی را مورد اشاره قرار داد. به عنوان نمونه مسئله تسهیل خط پروازی بین تهران و مسکو در این جلسه مورد اشاره قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم با انجام این تسهیلات خدمات ارزنده‌ای را برای بازرگانان و تجار دو کشور ارائه دهیم.
محسنی بندپی عنوان داشت:همانگونه که سفیر روسیه نیز مورد تاکید و دستور قرار داد:بحث تسهیل در صدور روادید بازرگانان و تجار و همچنین گردشگران در دستور کار دو کشور قرار گرفته و امیدواریم در اسرع زمان مورد حل و فصل قرار بگیرد.

سفیر روسیه در دیدار با استاندار تهران
صفحه تازه‌ای از همکاری اقتصادی تهران و مسکو باز می‌شود
سفیر فدراسیون روسیه گفت: تلاش ما در راستای لغو روادید گردشگری میان ایران و روسیه بوده و وزارت خارجه دو کشور در این زمینه در حال رایزنی‌های دیپلماتیک هستند.
جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه و هیئت همراه امروز با محسنی بندپی استاندار تهران در محل استانداری در راستای فراهم کردن بستر لازم جهت ارتقاء سطح همکاری‌های تجاری بازرگانی و اقتصادی میان دوکشور دیدار و گفتگو کرد.
لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایرانیان در سال جدید اظهار داشت: از سطح روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در ابعاد مختلف سیاسی و نظامی فرهنگی و اقتصادی بسیار راضی هستیم و امیدواریم تا با کمک و مساعدت دوستان ایرانی خود در راستای تعمیق این روابط قدم برداریم.
وی افزود: اکنون درآستانه همایش قفقاز شمالی و ایران قرار داریم و به زودی جلسه‌ای را در کمیسیون مشترک ایران و روسیه در استان اصفهان برگزار خواهیم کرد امیدواریم این همایش صفحه جدیدی را در همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور باز کند.
سفیر فدراسیون روسیه همچنین ضمن اشاره به لزوم تسهیل در صدور روادید بین دو کشور خاطرنشان کرد:تلاش ما در راستای لغو روادید گردشگری میان ایران و روسیه بوده و وزارت خارجه دو کشور در این زمینه در حال رایزنی‌های دیپلماتیک هستند.
جاگاریان افزود: مشکلاتی در حوزه اقتصادی و مبادلات آن بین دو کشور وجود دارد که در تلاش برای حل و فصل آن هستیم در این راستا چند روز قبل شاهد افتتاح خط آهن جدید از ایران به روسیه بودیم و امیدواریم اقدامات جدی و مستمری در خصوص توسعه این مبادلات در عرصه حمل و نقل دو کشور صورت بگیرد. همچنین وزرای نیروی دو طرف در حال رایزنی در این باره هستند تا بتوانیم شاهد اقدامات عملیاتی و اجرایی در خصوص صادرات برق بین ایران و باشیم و مکاتبات در این زمینه به صورت مستمر تداوم دارد.
سفیر فدراسیون روسیه همچنین در ادامه ضمن اشاره به همکاری‌های دو کشور در خصوص مبارزه با تروریسم تاکید داشت:تعامل و تفاهم خوبی میان ایران و روسیه در حوزه مقابله با تروریسم وجود دارد هرچند که برخی کشور‌ها ایران را به عنوان حامی تروریسم معرفی می‌کنند، اما اعتقاد ما بر این است که ایران خود قربانی تروریسم بوده و این اتفاق تلخ را در استان‌های مختلف ایران شاهد بودیم بر این اساس همکاری‌های خود را در خصوص مقابله با تروریسم صورت داده و در آینده نیز دنبال خواهیم کرد.

انتخابات اسفند ۹۸؛ منشا نشاط برای ورود به سال جدید
استاندار تهران گفت: انتخابات اسفندماه سال ۹۲ می‌تواند برای تجلی حضور مردم در تعیین سرنوشت و منشا نشاط شادابی وحدت و همدلی باشد.
استاندار تهران در گفت و گویی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در دوم اسفندماه ۹۸ گفت: وزارت کشور مسئول برگزار‌ی انتخابات است و استانداری‌ها نقش اجرایی و اقدام و عمل آن را دارند و براین اساس برای ورود به سال جدید و برگزاری انتخابات سال آینده آمادگی و نشاط داریم.
محسنی بندپی با بیان اینکه انتخابات می‌تواند برای تجلی حضور مردم در تعیین سرنوشت و منشا نشاط شادابی وحدت و همدلی باشد، عنوان کرد: این آمادگی را داریم که بتوانیم انتخاباتی باشور و با نشاطی در سال ۹۸ شاهد باشیم تا نمایندگان واقعی مردم وارد مجلس شوند تا در بعد تبیین و نظارت بر قوانین تدوین شده کیفیت کار و خدمت رسانی و شور و نشاط را شاهد باشیم.

لزوم نظارت بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز در ایام عيد
محسنی بندپی گفت: نظارت و پایش در حوزه ساخت و ساز‌های غیر مجاز باید در ایام تعطیلات نوروزی دوچندان شود.
پنجاه و دومین جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز استان، عصر امروز به ریاست محسنی بندپی، استاندار و با حضور تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهریور و حقیقی، فرمانداران شمیرانات و پردیس، ذوالفقاری، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.
انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در این نشست، با بیان اینکه، یکی از مهم‌ترین وظایف استانداری تهران بعنوان دستگاه حاکمیتی نظارت و پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز است، اظهار داشت: در این حوزه، یکی از ملزومات جدی امر پیشگیری است که باید در راستای آن، نظارت را قدرتمندتر و جدی‌تر دنبال کنیم.
وی افزود: ایام تعطیلات نوروز شرایطی را برای افراد فرصت طلب در بخش ساخت و ساز‌ها فراهم می‌کند و باید نسبت به مقابله با آن به طور مستمر هوشیار باشیم.
مقام عالی دولت در استان تهران تصریح کرد: پیشگیری، رصد و مقابله دائمی با ساخت و ساز‌های غیر مجاز اثر بخش است و می‌توانیم با استمرار آن شاهد کاهش این آسیب باشیم.
محسنی بندپی همچنین یادآور شد: بر همین اساس، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تهران باید در ایام نوروز بطور مستمر روند ساخت و ساز‌ها در حوزه‌های متبوع خود را رصد کنند.
استاندار تهران عنوان داشت: آمار استان‌های تهران، اصفهان و فارس به لحاظ ساخت و ساز‌های غیرمجاز بسیار نگران کننده گزارش شده است و باید نسبت به این اعداد و ارقام حساس و هوشیار باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه نظیر کاداستر کردن اراضی نقشی غیرقابل انکار در کاهش آمار ساخت و ساز‌های غیر مجاز دارند و باید به صورت متمرکز در این حوزه اهتمام داشته باشیم.
محسنی بندپی در پایان نیز تاکید داشت: تداوم مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز از نکات مهم در این امر بوده و دقت، نظارت و پایش در حوزه ساخت و ساز‌های غیر مجاز باید در ایام تعطیلات نوروزی دوچندان شود.

امیدواریم سال ۹۸ سرشار از امیدآفرینی برای ملت ایران باشد
محسنی بندپی گفت: سال جدید را به همه ملت غیور ایران وشهروندان خونگرم و خردمند استان تهران تبریک گفته و امیدوارم سالی سرشار از تندرستی و امید آفرینی برای ملت در پیش رو باشد.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گفتگو با شبکه خبر تلویزیون ضمن تبریک حلول سال ۹۸ گفت: سال جدید را به همه ملت غیور ایران وشهروندان خونگرم و خردمند استان تهران تبریک گفته و امیدوارم سالی سرشار از تندرسیتی و امید آفرینی برای ملت در پیش رو باشد.
وی ادامه داد: ازهمراهی مردم کشور به ویژه مردم استان تهران که حامی خدمتگزاران خود بودند صمیمانه تشکر می‌کنم و از همه میدران دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش اقتصادی و تولیدی و سازمان‌های مردم نهاد که مشوق و کمک کننده بودند و به حمایت شتافتند تقدیر می‌کنم.
استاندار تهران با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در چارچوب سند آمایش و توسعه استان تهران به عنوان نقشه راه تنظیم و تهیه شده است عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق اهداف سند آمایش سرزمین و توسعه استان شرایطی برای اشتغال و افزایش سطح رفاه و توسعه خدمات زیربنایی برای مردم تهران فراهم کنیم.
محسنی بندپی رفع مشکلات زیست محیطی استان تهران در سال ۹۸ را یکی از اولویت‌های برنامه ریزی در استانداری تهران دانست و افزود: بیشترین صنایع در استان تهران مستقر است و با توجه به جمعیت استان و فعالیت‌ها و خدمات متنوع در این استان رسیدگی به مسائل زیست محیطی در تهران در اولویت است.
وی ادامه داد: از همه فعالان بخش صنعتی و تولیدی برای نوسازی و بازسازی صنایع خود طبق آخرین دستاورد‌های علم روز دعوت می‌کنیم تا آلاینده‌ها را به درجه‌ای برسانند که در حوزه زیست محیطی قابل پذیرش باشد.
استاندار تهران با اشاره به تعهد استان تهران برای اشتغالزایی ۱۳۲ هزار نفر در سال ۹۷ گفت: تا کنون حدود ۱۰۰ هزار اشتغال طبق تعهد در سامانه ثبت شده است و تا پایان خردادماه ۹۸، همه تعهد محقق می‌شود.
محسنی بندپی گفت: مهمترین زمینه اشتغال، اشتغال روستایی است که در تلاش هستیم با شناسایی مزیت‌های نسبی استان در روستا‌ها و بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش که از تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ برخوردار شده و در ۹۸ هم تکرار می‌شود، بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که در این ابعاد امکان اشتغالزایی فراهم شود.
وی عنوان کرد: در زمینه معیشت و رفاه مردم نیز برنامه‌هایی در دستور کار است که بر این اساس فعالیت‌های تنظیم بازار وشناسایی اقشار آسیب پذیر محور قرار دارد.
استاندار تهران گفت: یکی از بند‌های قانون بودجه امسال شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه و دهک‌های کم درآمد و قشر آسیب پذیر است تا در این راستا از یاردانه دهک‌های بالا کم کرده تا به افزایش مستمری دهک‌های پایین بپردازیم.
محسنی بندپی توسعه خدمات زیربنایی و تملک دارایی را یکی از برنامه ریزی‌های مهم در استانداری در سال ۹۸ دانست و گفت: بیمارستان‌های زیادی در استان تهران در حال احداث است به خصوص در شهر‌های جنوب شرقی و جنوب و غرب استان که در سال ۹۸ بیمارستان‌های فیروزآبادی، ری، ملارد و قدس افتتاح خواهند شد.
استاندار تهران؛ شروع عملیات احداث متروی تهران- اسلامشهر، خط ریلی به شهر‌های غرب استان از جمله در ملارد، شهریار و قدس و سرعت بخشی به قطار ریلی پاکدشت، ورامین و پیشوا و توسعه احداث تصفیه خانه‌های جنوب استان از اولویت برنامه‌های سال جدید است.
وی به موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان تهران و افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ برای نخستین بار ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر به ویژه در مناطق هرندی، مولوی و شوش افزایش یافته است.
محسنی بندپی تصریح کرد: برای برنامه ریزی اقدامات پیشگیرانه در بخش مسائل اجتماعی برنامه‌های اثربخشی براساس سند آسیب‌های اجتماعی در استان تهران تهیه شده است تا بتوانیم در کنترل، مهار، پیشگیری و کاهش آسیب‌ها در استان تهران قدم‌هایی برداشته و مردم با امیدواری به آینده زندگی شادابی داشته باشند.

نظر شما