شناسهٔ خبر: 31832183 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سلطانی فر: برای المپیکی شدن به تیم فوتبال «امید» دارم

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان با حضور در جلسه تمرینی تیم فوتبال امید اظهار داشت: اولین آوردگاه ما در سال 98 بازی های تیم امید است و من به شخصه به این تیم بسیار امید دارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی فر» بعدازظهر امروز (دوشنبه) و با حضور در جلسه تمرینی تیم فوتبال امید اظهار داشت: مسابقات مهمی را پیش رو داریم و شانه به شانه حرکت می کنیم تا امکانات و شرایط مناسب را فراهم کنیم تا اتفاقات خوب برای فوتبال بیفتد.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که در فوتبال پیش بینی ها روی کاغذ و اتفاقات بازی تفاوت دارند. همان طور که دیدیم در لیگ قهرمانان اروپا تیم های بزرگ حذف شدند.
سلطانی فر در ادامه افزود: سال 97 سال خوبی برای ورزش کشور بود و اتفاقات خوبی رقم خورد که بخش قابل توجهی از آنها در فوتبال بود؛ جام جهانی روسیه را در حالی آغاز کردیم که در گروه مرگ بودیم؛ گروهی با حضور قهرمان جهان، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا؛ در ابتدا همه تصور می کردند که ما زنگ تفریحی بیش نخواهیم بود اما بچه های تیم ملی تلاش کردند و تدارکات، پشتیبانی و هماهنگی ها مناسب از سوی فدراسیون و وزراتخانه ها موجب شد تا تاریخی ترین نتیجه در ادوار حضور تیم ملی در جام جهانی رقم بخورد.
وزیر ورزش و جوانان افزود: در بازی های آسیایی در جاکارتا بیشترین تعداد مدال را در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گرفتیم؛ در المپیک جوانان بوینس آیرس رتبه 24 دوره قبل را به رتبه هفت ارتقا دادیم؛ در لیگ قهرمانان همزمان 2 تیم استقلال و پرسپولیس در یک چهارم بودند و پرسپولیس هم به فینال رسید و اگر محدودیت های بسته بودن پنجره در کار نبود، بی شک پرسپولیس می توانست قهرمان شود؛ در جام ملت ها هم تیم ملی شخصیت و استحقاق قهرمانی داشت و اگر اشتباه فردی تعدادی از بازیکنان نبود، به فینال می رسیدیم و قطع به یقین قطر را شکست می دادیم.
سلطانی فر تاکید کرد: در رشته های دیگر از جمله ووشو، کاراته و شطرنج نیز موفقیت های خوبی داشتیم و همه و همه تلاش کردند که کارنامه خوبی از خود به جا بگذارند؛ در سال 98 اولین آوردگاه ما بازی های تیم امید است و به امید خدا با پیروزی های این تیم در تایلند جز سه تیم برتر صعود کننده به المپیک باشیم. به این تیم امید دارم.
وی خاطرنشان کرد: مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و همکارانش همه مصمم هستند تا به تیم امید کمک کنند؛ اراده ملت چیزی است که هیچ کس توان مقاومت برابر آن را نخواهد داشت؛ مسائل مربوط به ورزشگاه را با همکاری مهدی تاج حل و فصل خواهیم کرد.
وزیر ورزش در پایان خطاب به بازیکنان تیم امید تصریح کرد: شما تمرکز خود را روی پیروزی برای شاد کردن دل مردم معطوف کنید چرا که هیچ عرصه و ابزاری در جامعه وجود ندارد که همچون ورزش به ویژه فوتبال بتواند با یک پیروزی در یک مسابقه دل یک ملت را شاد کند؛ خوشحالیم که بخش قابل توجهی از ملت ما اوقات فراغت خود را با ورزش پر می کنند. ملت ما مردمی هستند که با هر تپش قلب و هر جوشش خون شان در مسیر اعتلا و بزرگی ایران و ایرانی گام بر می دارند؛ برای تیم ملی امید آرزوی موفقیت دارم.
تیم فوتبال امید ایران میزبان مرحله گروهی این مسابقات در گروم سوم است و در ایام نوروز با تیم های فوتبال عراق، ترکمنستان و یمن هم گروه است.
ورزشی**3991**9129

نظر شما