شناسهٔ خبر: 31832149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حملات تروریستی داعش بزرگترین عامل تلفات خبرنگاران در افغانستان

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، حملات تروریستی داعش در افغانستان بزرگترین عامل تلفات خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه های جمعی اعلام شد. « احمد قریشی » رئیس مرکز خبرنگاران افغانستان امروز در مراسمی به مناسبت بیست و هفتم اسفند، روز ملی خبرنگار در افغانستان اعلام کرد: از آغاز امسال تاکنون بیست خبرنگار در افغانستان کشته و هجده نفر از آنها زخمی شدند که حملات داعش بزرگترین عامل تلفات اصحاب رسانه بود. وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از نود مورد خشونت با خبرنگاران در افغانستان ثبت شد که مهمترین آن ضرب و شتم، تحقیر و توهین، ربودن و محرومیت از دستیابی به اطلاعات بوده است.

رئیس مرکز خبرنگاران افغانستان با اشاره به حملات انتحاری هدفمند به رسانه ها و خبرنگاران این کشور افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه افغانستان سال خطرناک و خونینی را سپری می کنند. « سرور دانش » معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز دراین نشست با اشاره به مذاکرات صلح با گروه طالبان تصریح کرد: مذاکره کنندگان صلح باید به مردم و رسانه های افغانستان اطمینان دهند که از آزادی بیان وآزادی رسانه ها حفاظت و صیانت می کنند و نباید آزادی بیان به عنوان دستاورد سالهای اخیر افغانستان قربانی مذاکرات صلح شود.
خانم « شفیقه حبیبی » عضو فدراسیون خبرنگاران افغانستان نیز در این مراسم گفت : سخت است که مردم افغانستان به صلح دست پیدا کنند زیرا مذاکرات صلح پنهانی و درپشت درهای بسته در قطر صورت می گیرد. وی تاکید کرد: نتایج چندین دور از مذاکرات صلح در اختیار مردم افغانستان قرار نگرفته و ارزش‌ها و آزادی‌های شهروندان نیز در اولویت این مذاکرات نبوده است. براساس گزارش سازمان های مدافع خبرنگاران ، افغانستان در صدر کشورهای خطرناک برای دست اندرکاران رسانه های گروهی است.

نظر شما