شناسهٔ خبر: 31832147 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلال احمر بوکان آماده امدادرسانی در ایام نوروز است

مهاباد - ایرنا - رییس هلال احمر بوکان گفت: 240 نفرروز امدادگر و داوطلب آموزش دیده در قالب سه پایگاه در طرح نوروزی امداد و نجات و راهنمایی مسافران این جمعیت در این شهرستان فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

انور بیادار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به مدت 20 روز تا 15 فروردین سال آینده در ورودی شهر و پایگاه های بین شهری اجرا می شود.
وی اضافه کرد: امسال یک پایگاه پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در داخل شهر و در کنار پل روستایی «کوسه» و یک پایگاه امداد و نجات موقت در محورهای «ملالر» و «جاده برهان » مستقر شده است.
وی اظهار داشت: سه دستگاه آمبولانس ویژه عملیات امداد و نجات نیز در پایگاه های جاده ای این شهرستان مستقر و خدمات موردنیاز را در مواقع لزوم به گردشگران در حوادث جاده ای از جمله انتقال مصدومان، رهاسازی، ‌اسکان و سایر موارد ارایه خواهند داد.
وی با بیان اینکه در طول شبانه روز 12 نفر روز به صورت شیفتی و آماده باش در طول 24 ساعت در هر پایگاه حضور خواهند داشت، افزود: علاوه بر این پست هوایی به مدت 10 روز در آذربایجان غربی مستقر خواهد شد که در صورت نیاز به این شهرستان نیز اعزام می شود.
بیادار گفت: ارایه خدمات کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رهاسازی مصدومان و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای طرح نوروزی است.
وی از برپایی چادر کودک در این ایام خبر داد و افزود: چادر کودک تنها در چهار نقطه استان دایر می شود که یکی از این چادرها به شهرستان بوکان اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، طرح امداد و نجات نوروزی سال 98 به صورت ملی و با همکاری نهادهایی همچون پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی (راهور ناجا)، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور و سازمان راهداری کشور انجام می شود.
هلال احمر به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی مشارکت دارند.
در این شهرستان بیش از یک هزار نفر در گروه های جوانان، داوطلبان و امداد گر در هلال احمر عضو هستند.
7510/6185/2093

نظر شما