شناسهٔ خبر: 31831970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمانشاه کمترین آمار مفاسد اخلاقی را دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : کرمانشاه در بین استان‌های کشور کمترین آمار مفاسد اخلاقی را دارد.

صاحب‌خبر -

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در بحث امنیتی جایگاه خاصی در کشور دارد، گفت : هرچند در همسایگی دو استان آلوده عراق قرار داریم، اما خوشبختانه با تدابیر امنیتی و اشراف اطلاعاتی، مرز‌های استان بخوبی کنترل و از وقوع بسیاری از مسائل امنیتی که می‌تواند کشور را درگیر کند، جلوگیری می‌شود.

وی از کاهش نرخ جرائم در استان طی سالجاری خبرداد و گفت : علیرغم وجود تنش‌های اقتصادی که در کشور داشتیم و ارتباط مستقیمی که نوسانات اقتصادی با افزایش وقوع جرائم دارد، اما براساس آخرین آمار وزارت کشور در کرمانشاه نه تنها از جهت فراوانی جرائم افزایشی نداشتیم، بلکه دو رتبه هم کاهش داشتیم.

وی همچنین توجه به حوزه اجتماعی را یکی از شاخص‌های موفقیت دولت تدبیر وامید دانست و اعلام کرد: پنج آسیب اجتماعی شامل طلاق، حاشیه نشینی، مناطق بحرانی، مفاسد اخلاقی و اعتیاد به عنوان اولویت‌هایی که باید مورد توجه جدی قرار گیرند در کشور احصاء و در دستورکار قرار گرفته اند.

الهی تبار به تشریح وضعیت کرمانشاه در این آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: در بحث طلاق باتوجه به کار‌های زیرساختی خوبی که در چند سال اخیر در استان انجام شده، خوشبختانه شاهد کاهش آمار طلاق در استان طی سال ۹۷ بودیم.

وی افزود: در یازده ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲.۷ درصد افزایش آمار ازدواج و ۱۰.۸ درصد نیز کاهش نرخ طلاق را داشتیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: در سال ۹۷ به ازاء هر چهار ازدواج یک طلاق درکرمانشاه ثبت شد، درحالی که در سال ۹۶ به ازاء هر ۳.۴ ازدواج یک طلاق ثبت شده بود.

وی در ادامه بااشاره به وجود ۲۵۰ هزار حاشیه نشین در ۱۳ محله شهر کرمانشاه، اعلام کرد: در سال ۹۶ حدود ۱۰ محله را تحت پوشش برنامه‌های توانمندسازی و مهارت آموزی قرار داریم و امسال نیز سه محله دیگر را اضافه کردیم.

الهی تبارهم عنوان کرد: بنا داریم این طرح را در شهرستان‌های استان هم اجرا کنیم که شروع آن با شهرستان‌های هرسین و اسلام آباد غرب خواهد بود.

وی اضافه کرد: در بحث مناطق بحرانی نیز شهرستان هرسین را به عنوان شهرستان شاخص معرفی کردیم تا پروژه‌های مناسبی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن اجرا شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه در بحث مفاسد اخلاقی نیز استان کرمانشاه کمترین آمار را در کشور دارد، تصریح کرد: از نظر جمعیتی، کرمانشاه استان سی و دوم کشور در آمار مفاسد اخلاقی است و کمترین آمار را در این رابطه به خود اختصاص داده است.

وی از هدفگذاری برای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی قرار دادن تمام خانواده‌های کرمانشاهی خبرداد و گفت: می‌خواهیم این طرح را با مشارکت همه دستگاه‌ها اجرا کنیم تا زندگی عزتمندانه‌ای را برای همه خانواده‌های کرمانشاهی فراهم کنیم.

الهی تبار تدوین دانش نامه فرهنگی استان، ارتقاء شاخص‌های سلامت در مناطق زلزله زده، تصویب سند جامع سلامت استان و تلاش برای تدوین سند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استان در سال ۹۷ عنوان کرد.

وی همچنین بااشاره به برگزاری جشنواره ملی پویانمایی در کرمانشاه طی سال آینده، اعلام کرد: باتوجه به اهمیتی که این جشنواره برای استان دارد، انتظار داریم دستگاه‌های مختلف از ظرفیت نوروز و حضور میهمانان نوروزی برای برجسته کردن این رویداد استفاده کنند.

این مسئول همچنین به موضوع انتصابات در استان اشاره‌ای داشت و اعلام کرد: خوشبختانه امسال از همه ظرفیت استان بویژه بانوان، جوانان و قومیت‌های مختلف در انتصابات استفاده کردیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان مواد قوانین این انتخابات همچون زمان استعفاء، همکاری با فرمانداری ها، عدم استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ کاندیداها، مدخلات و مسایلی که باید رعایت کنند را مورد توجه قرار دهند .

 

 

انتهای پیام/د

کمترین آمار مفاسد اخلاقی را در کشور داریم

برچسب‌ها:

نظر شما