شناسهٔ خبر: 31831824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وزیر دفاع سوریه:

ارتش سوریه قدرت بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی را دارد

علی عبد الله أیوب وزیر دفاع سوریه اعلام کرد که نشست با رؤسای ستاد مشترک ارتش‌های جمهوری اسلامی ایران و عراق به دمشق کمک خواهد کرد که با چالش‌ها، خطر‌ها و تهدید‌هایی که گسترش تروریسم تکفیری در این منطقه حیاتی به وجود آورده، مقابله کند.

صاحب‌خبر -

ارتش سوریه قدرت بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی را داردبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «محمد باقری و عثمان الغانمی» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد مشترک ارتش عراق یکشنبه (روز گذشته) وارد دمشق شدند.

رؤسای ستاد مشترک ارتش‌های جمهوری اسلامی ایران و عراق امروز دوشنبه با «علی عبد الله أیوب» وزیر دفاع سوریه نشستی برگزار کردند.

روزنامه الوطن سوریه امروز گزارش داد که هدف از سفر رؤسای ستاد مشترک ارتش‌های جمهوری اسلامی ایران و عراق به سوریه بررسی راه‌های مبارزه با تروریسم و لزوم خروج نیرو‌های خارجی که شرق فرات را اشغال کرده‌اند، بوده است.

ایوب در جریان یک نشست خبری پس از این دیدار، اعلام کرد که این نشست‌ها برای همه مهم بوده و در واقع بسیار موفقیت‌آمیز بود.

وی تأکید کرد: نتایج این نشست، «به ما کمک خواهد کرد که با چالش‌ها، خطر‌ها و تهدید‌هایی که گسترش تروریسم تکفیری در این منطقه حیاتی به وجود آورده، مقابله کنیم».

رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه ادامه داد: «طبیعی است که ببینیم ایران، عراق و سوریه برای تبادل دیدگاه‌ها درباره نحوه تعامل با حوادث و تدابیر مورد نیاز برای تضمین نابودی تروریسم در کنار هم قرار دارند».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از ایوب گزارش داد که «در خصوص حق ما در دفاع از حاکمیت خود چانه‌زنی نمی‌کنیم... و بر وجب به وجب خاک سوریه مجددا سیطره پیدا خواهیم کرد».

وی با بیان این مطلب افزود: «هر حضور نظامی هر کشوری که بدون دعوت رسمی از سوی حکومت سوریه باشد، حضور اشغالگرانه و غیر قانونی است و سوریه حق دارد از امنیت ملی و حاکمیت خود دفاع کند».

وزیر دفاع سوریه تصریح کرد: حکومت سوریه با مصالحه یا عملیات نظامی بر خاک خود مسلط خواهد شد و استان ادلب نیز از این مسئله استثناء نیست.

ایوب تأکید کرد: ارتش سوریه قدرت آن را دارد که بتواند نیرو‌های اشغالگر آمریکا را از «التنف» خارج کند و «آمریکا و سایر [اشغالگران] از سوریه خارج خواهند شد».

وی در پایان خاطر نشان کرد: «تنها برگه باقی مانده برای نیرو‌های آمریکا، [شبه‌نظامیان کُرد موسوم به] «قسد» است و با آنان با مصالحه یا آزادسازی خاک [سوریه] برخورد خواهیم کرد».

انتهای پیام/ 241

نظر شما