شناسهٔ خبر: 31831686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درخواست‌های مدال‌آوران بدنسازی و پاورلیفتینگ از مسؤولان:

بااستعدادهای محروم را دریابید/ نگذارید خانه‌نشین شویم

مراسم استقبال از ۸ مدال‌آور پاورلیفتینگ خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی برگزار شد و ورزشکاران خواستار حمایت‌های جدی معنوی و مالی مسؤولان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی کهنسال ظهر امروز در مراسم استقبال از پولادمردان مدال‌آور خراسان‌جنوبی در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی باشگاه‌های کشور انتخاب تیم ملی اظهار داشت: در این ماراتن ملی ۲۸ ورزشکار استان هماورد برترین‌های ایران شدند.

وی با اشاره به کسب هشت مدال رنگی پولادمردان خراسان‌جنوبی در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور طی هشت سال گذشته افزود: در این دوره از رقابت‌های انتخاب تیم ملی، ورزشکاران غیور استان با اقتدار هشت مدال رنگی را به سینه آویختند.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در رده سنی نوجوانان مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ باشگاه‌های کشور انتخابی تیم ملی ابوالفضل مقامی در دسته 75 کیلوگرم به مدال نقره رسید، علی حسامی در وزن 125 کیلوگرم سوم شد، امیرحسین بخشی‌زاده در وزن 110 کیلوگرم به مدال طلا دست‌یافت و علیرضا محمودآبادی در دسته وزن 140 کیلوگرم با گردن‌آویز طلا بر سکوی نخست ایستاد.

کهنسال یادآور شد: علی خسروی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم رده سنی جوانان این رویداد ورزش ملی نشان برنز را به دست آورد، در رده سنی بزرگسالان دسته 90 کیلوگرم احمد سبزه‌کار سوم شد، مرتضی خسروی در وزن مثبت 140 کیلوگرم مدال نقره را کسب کرد و غلامحسین هادی‌نژاد در رده پیش‌کسوتان مقام سوم را به دست آورد.

 وی خاطرنشان کرد: عادل بارانی، علی خسروی، ابوالفضل مقامی، مجتبی کهنسال، امیرحسین جنگجو، کاظم مجیدی، علیرضا محمودآبادی، مرتضی خسروی، حسین امینی، سعید حسنی، امیرحسین بخشی‌زاده، میثم شرف‌نیا، عادل عبداللهی، امیرحسین پوشیده‌رو، علی حسامی، سیدمعین سیادت، مهدی محمدپرست، نادر تیموری، محمد قاسمی، مهدی اردشیری، غلامحسین هادی‌نژاد، مصطفی مقدم، داوود نی‌خنجی و روح‌الله مظاهری با سرپرستی محمدحسین پوشیده‌رو و روح اله نوفرستی و مربیگری علی کهنسال در این ماراتن ملی به رقابت پرداختند.

این مقام مسؤول گفت: برترین‌های مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ باشگاه‌های کشور بر اساس رکوردهای آسیایی به اردوی تیم ملی دعوت و بعد از آمادگی لازم اردیبهشت‌ماه ۹۸ به رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۹ اعزام می‌شوند.

«مقامی» طی یک سال ۱۰ مدال رنگی پاورلیفتینگ را به گردن آویخت

ابوالفضل مقامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در رشته بدنسازی و پرورش اندام شروع کرده و از ابتدای سال ۹۷ به پاورلیفتینگ روی آورده است.

وی افزود: شهریورماه امسال سه مدال رنگی مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ خراسان‌جنوبی را کسب کرده و به نمایندگی از پولادمردان استان در رقابت‌های منطقه شرق کشور با نشان طلای بر سکوی نخست وزن ۷۵ کیلوگرم نوجوانان ایستاده و همچنین گردن‌آویز نقره جوانان این ماراتن منطقه‌ای را به گردن آویخته است.

مقامی با اشاره به سه مدال قهرمانی مسابقات پاورلیفتینگ شرق کشور به میزبانی بیرجند تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ کشوری تهران مدال برنز را به دست آورده و همچنین در رقابت‌های اخیر به میزبانی زاهدان نیز با نشان نقره بر سکوی نایب‌قهرمانی ایستاده است.

وی خواستار حمایت معنوی و مالی بیشتر مسؤولان از مدال‌آوران ورزشی شد و تأکید کرد: رشته‌های بدنسازی و پاورلیفتینگ هزینه‌های جانبی و غذایی را متوجه فعالین ورزش می‌کند که در صورت عدم حمایت می‌تواند رغبت مدال‌آوران برای ادامه فعالیت را تحت‌الشعاع قرار دهد.

این قهرمان ملی توصیه کرد: مسؤولان هیأت‌های ورزشی در خصوص جذب اسپانسر ورزشی جدیت بیشتری داشته باشند و از ورزشکاران با استعداد و صاحب ایده‌ای که از خانواده‌های محروم و متوسط جامعه هستند را مورد حمایت مالی قرار دهند.

قهرمانان پاورلیفتینگ نیازمند حمایت مسؤولان مالی هستند

علیرضا محمودآبادی دیگر پولادمرد خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور گفت: از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در رشته پاورلیفتینگ شروع کرده و تاکنون چهار مدال رنگی را برای استان به ارمغان آورده است.

وی افزود: آبان‌ماه سال ۹۷ در مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ کشوری اراک در وزن ۱۴۰ کیلوگرم مدال نقره نوجوانان را کسب کرده و بهمن‌ماه امسال نیز در رقابت‌های کشوری رودهن تهران به نشان نقره دست یافته است.

محمودآبادی خاطرنشان کرد: در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشوری ایلام نیز صاحب مدال نقره شده و در رقابت‌های کشوری انتخاب تیم ملی به میزبانی زاهدان نیز با گردن‌آویز طلا بر سکوی قهرمانی وزن ۱۴۰ کیلوگرم قرار گرفته است.

وی خواستار حمایت جدی مسؤولان از ورزشکاران مدال‌آور رشته‌های بدنسازی و پاورلیفتینگ شد و تأکید کرد: آسیب‌دیدگی در اینگونه‌ رشته‌های ورزشی خیلی زیاد است و جدای بر هزینه‌های مالی خیلی وقت‌ها خانه‌نشینی را بر ما تحمیل می‌کند.

انتهای پیام/69014/ج

نظر شما