شناسهٔ خبر: 31831651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدمت‌رسانی نوروزی به مناطق محروم مشهد توسط آستان قدس کلید خورد

R41347/P/S6,1188/CT1

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی از خدمت‌رسانی به مناطق محروم مشهد در ایام نوروز ۹۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -

حامد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به سال نو و فشارهای اقتصادی به‌روی مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر، همچنین تأکید تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اجرای طرح «مشهد بدون گرسنه» تصمیم به برنامه‌ریزی و اجرای این طرح گرفته شده است.

وی گستره اجرای این طرح را در مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: در چارچوب این طرح، بیش از 20 هزار سبد کالا هر یک به ارزش 200 هزار تومان و به اندازه یک خانوار 5 نفره برای معیشت یک ماه شامل هشت نوع مواد غذایی اعم از یک کیسه برنج، حبوبات، روغن، رب، سویا و ... بین نیازمندان توزیع می‌شود.

صادقی بیان کرد: طی روزهای گذشته، حدود 5 هزار بسته از این اقلام برای 27 شهرستان استان خراسان رضوی ارسال و توزیع شده و توزیع 15 هزار بسته دیگر نیز از روز گذشته توسط خادمیاران در شهر مشهد آغاز شده است.

وی با اشاره به دیگر ابعاد طرح گفت: 15 هزار خانوار تحت پوشش این طرح که فاقد سرپرست و یا سرپرست ناتوان هستند و هیچ گونه درآمدی به غیر از یارانه ندارند، توسط کانون‌های خادمیاری محله‌ای شناسایی شده‌اند و حواله دریافت این بسته غذایی را گرفته‌اند و از روز گذشته برای دریافت آن اقدام می‌کنند.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی اضافه کرد: جهت تسهیل رفت و آمد این گروه‌ها به محل دریافت این بسته‌های غذایی، با هماهنگی‌های صورت گرفته اتوبوس‎هایی را در اختیار کانون‌های خادمیاری محلات قرار داده‌ایم و در زمان مشخصی این افراد به صورت گروهی مراجعه می‌کنند.

وی ابراز کرد: بنا به تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توزیع و دریافت این بسته‎های غذایی تا پیش از آغاز سال نو، بنا داریم طرح حداکثر تا 29 اسفندماه اجرایی شود و این سبدهای کالا در اختیار همه خانواده‌های هدف طرح قرار گیرد.

صادقی همچنین از دور دوم این طرح خبر داد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان هم دور دیگر این طرح به اجرا در خواهد آمد و بسته‌های غذایی بین خانواده‎های نیازمند مشهدی توزیع می‌شود. از شامگاه 28 اسفندماه لغایت 19 فروردین‌ماه نیز میان افراد فاقد سرپناه شامل کارتون خواب‎ها، معتادان و ... توسط گروه‌های خادمیاری از ساعت 18 تا 24 هر شب غذای گرم توزیع می‎کنیم.

صادقی همچنین گفت: عموم مردم نیز می‎توانند از طریق کد دستوری #8* و تلفن سه رقمی 138 در این طرح خداپسندانه مشارکت داشته و در جهت تحقق «مشهد بدون گرسنه» گام برداند و امیدواریم به زودی این طرح توسط خیران در کل کشور اشاعه یابد و دیگر اثری از فقر و محرومیت در کشور نبینیم.

انتهای پیام/ c

نظر شما