شناسهٔ خبر: 31831555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای نخستین بار پس از آغاز بحران سوریه؛

عراق و سوریه یک گذرگاه مرزی باز می کنند

بغداد - ایرنا - در اقدامی بی سابقه پس از آغاز بحران سوریه، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از گشایش یک گذرگاه مرزی میان عراق و سوریه در روزهای آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرلشگر 'عثمان الغانمی' رئیس ستاد مشترک ارتش عراق که برای
شرکت در اجلاس سه جانبه روسای ستادکل نیرو‌های مسلح کشور‌های ایران، عراق و سوریه در دمشق بسر می برد، گفت که در روزهای آینده یک گذرگاه مرزی میان عراق و سوریه گشایش خواهد یافت.
وی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در دمشق، همچنین از افزایش دیدارها و مبادلات بازرگانی میان دو کشور خبر داد.
الغانمی با اشاره به وجود هماهنگی بالا میان ارتش های دو کشور در مبارزه با تروریسم، تاکید کرد که امنیت عراق و سوریه تفکیک ناپذیر هستند.
این مقام ارشد نظامی عراق همچنین گفت که مرزهای عراق و سوریه تامین امنیت شده و ارتش های دو کشور در این خصوص با هم هماهنگی و همکاری دارند.
اجلاس سه جانبه روسای ستادکل نیرو‌های مسلح کشور‌های ایران، عراق و سوریه به صورت منظم به منظور بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم برگزار می شود و سردار سرلشگر پاسدار 'محمد باقری' رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز به همین منظور در دمشق بسر می برد.
ارتقای همکاری‌های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی سه کشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهک‌های تروریستی و همچنین بررسی و دستیابی به آخرین راهکار‌های ایجاد ثبات و تامین امنیت منطقه از جمله اهداف سفر سرلشگر باقری به سوریه است.
عراق و سوریه در کنار ایران و روسیه از سال 1394 در قالب یک مرکز چهارجانبه اطلاعاتی که مقر آن در بغداد است با هدف مبارزه با تروریسم و بویژه داعش در عراق و سوریه با هم همکاری می کنند.
خاورم*4*380**

نظر شما