شناسهٔ خبر: 31831491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مظنون حملات تروریستی نیوزیلند سلاح‌هایش را از یک فروشگاه اینترنتی خریده بود

یک فروشگاه اینترنتی اسلحه در نیوزیلند تأیید کرد مظنون حملات تروریستی اخیر سلاح‌های خود را به صورت آنلاین از این فروشگاه خریداری کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، یک فروشگاه اینترنتی فروش سلاح به صورت آنلاین در نیوزیلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد هفته گذشته تعدادی اسلحه به مظنون حملات تروریستی به مساجد این کشور فروخته است.

«دیوید تیپل» مالک این فروشگاه اینترنتی اسلحه اعلام کرد هفته گذشته ۴ اسلحه و مهمات به مظنون ۲۸ ساله حملات تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند که به قتل ۵۰ نفر متهم شده، فروخته است. این مظنون، اسلحه‌ها را از طریق یک پست الکترونیکی تأیید شده توسط پلیس خریداری کرده بود؛ به همین دلیل فروشگاه هرگز به او مشکوک نشد.

چند روز پیش رسانه‌های محلی نیوزیلند گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگزاران دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» را به رگبار بستند. پلیس نیوزیلند ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد در این حادثه حدود ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند.

مقامات نیوزیلند روز گذشته اعلام کردند که «برنتون تارنت» عامل حمله تروریستی اخیر در اواخر سال ۲۰۱۶ به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود. مقامات صهیونیست هم سفر او را تأیید کردند. از زمانی که این دو مسجد در نیوزیلند هدف حملات قرار گرفتند، تدابیر امنیتی در اطراف مساجد کشور‌های دیگر تشدید شده است.

رئیس پلیس نیوزیلند در تازه‌ترین جزئیات خود اعلام کرد عامل حمله تروریستی به مساجد شهر کرایست چرچ به تنهایی این عملیات را انجام داده است؛ اما احتمالا افرادی هم به او کمک کرده اند. جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند امروز گفت دولت این کشور با اصل تشدید قوانین مربوط به حمل سلاح موافق است.

انتهای پیام/

نظر شما