شناسهٔ خبر: 31831454 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

العربی الجدید: محاکمه زنان فعال عربستانی نوعی جنون است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل   خبرگزاري صداوسيما،  پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول, مسئولان سعودی همچنان به پیگرد و محاکمه زنان فعال حقوق بشری در این کشور ادامه می دهند.
به نوشته پایگاه اینترنتی العربی الجدید، همگان پیش بینی می کردند مسئولان سعودی پس از اعتراف رسمی ریاض به دست داشتن افراد دولتی یاغی در ترور و تکه تکه کردن جسد جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در حدود پنج ماه پیش در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ، از تعقیب زنان فعال حقوق بشر و محاکمه آنها دست بردارد . این در حالی است که موضوع قتل خاشقجی به خاری در چشم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تبدیل شده است.
این منبع تصریح کرد:اما با این حال مسئولان سعودی تصمیم گرفتند 10 تن از زنان فعال سعودی را که در دوره های مختلف در سال 2018 بازداشت کردند, محاکمه کنند. بازداشت ها علیه زنان فعال سعودی را بن سلمان ولیعهد سعودی در حمله تندخویانه ای به فرماندهی سعود القحطانی مشاور سابق علیه آنها به راه انداخت.
مسئولان سعودی صدها فعال اسلامخواه وابسته به جریان «الصحوه» (بیداری ) را بین سالهای 2016 تا 2017 بازداشت کرده اند. گزارش های مطبوعاتی و حقوقی منتشر شده از جانب خانواده های بازداشت شدگان حاکی از آن است که زنان فعال بازداشت شده به دست شخص سعود القحطانی مشاور سابق در معرض شکنجه,آزار جنسی و تهدید به قتل قرار دارند.

نظر شما