شناسهٔ خبر: 31831356 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

عیدی العالم به مخاطبان؛ همه آنچه نوروز ۹۸ روی آنتن می رود

شبکه العالم به مناسبت عید نوروز و آغاز بهار طبیعت در مستندی 25 دقیقه ای به عنوان «اهلا بالنوروز» سنت ها و آداب و رسوم این عید باستانی را روایت می کند.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران

مستند «اهلاً بالنوروز» به کارگردانی و تدوین «بهرام فرزام راد» و اجرای «رانیا قاسمی» در ایام نوروز از شبکه العالم پخش می شود.

آنونس این ویژه برنامه را در بالای این خبر می توانید مشاهده کنید.

«النوروز ربیع الطبیعه فی الطریق» هم نام کلیپی 3 دقیقه ای است که با موسیقی و تصاویر جذاب از جنب جوش مردم در این ایام و تصاویر زیبا از طبیعت از ترکیب پلاتوهای متنوع خبرنگاران شبکه العالم در سراسر کشور با چینش مناسب و تدوین زیبای آقای حمزه علیرضایی تهیه شده است.

خبرنگاران پلاتو ها را با تمرکز به بهار و شور مردم در این ایام در مکان های مختلف از جمله بازارها و جذابترین مناطق طبیعی مربوط به استان خود ضبط کرده اند.

پخش کلیپ «بهار در راه است» از 24 اسفند ماه درشبکه العالم آغاز شده و تا 29 اسفند ادامه دارد. نسخه جدید این کلیپ هم با عنوان «اسعد الله ایامکم» از لحظه سال تحویل روی آنتن شبکه می رود.

شبکه العالم همچنین با استفاده از برخی مجریان خود کلیپ «جاء الربیع» را تهیه کرده است. حضورمجریان در کنار سفره هفت سین با پلاتوهای کوتاه و متنوع از طلیعه بهار همراه با تصاویر مربوط به طبیعت از نکات دیدنی این کلیپ است.

کلیپ «جاء الربیع» به کارگردانی و تدوین آقای محمدرضا چرختاپ تولید شده و از آغاز سال جدیدروی آنتن شبکه العالم می رود.

شبکه العالم در برنامه صباح جدید خود نیز از ابتدای سال جدید تا روز طبیعت در بخشی اختصاصی بادعوت از میهمانان خارجی از ملیت های مختلف موضوع بهار وتغییر سال را در فرهنگ های مختلف بررسی می کند. خبرنگاران شبکه العالم هم در سراسر کشور روزانه وبه صورت زنده از نقاط دیدنی وجذاب کشور گزارش می دهند. درآغازین روز سال جدید لنز دوربین شبکه العالم درمشهد مقدس وحرم مطهر رضوی خواهد بود. تهیه کنندگی صباح جدید را آقایان محمد فهمی ومحمد معین مقامی برعهده دارند.

همچنین با توجه به اینکه در آخرین روز سال 1329 خبرخوش تصویب قانون ملی شدن نفت به سفره های هفت سین ایرانی ها هدیه شد؛ شبکه العالم در سالگشت پیروزی براستبداد داخلی و استعمار خارجی در مستند الذهب الاسود الايراني این برگ زرین تاریخ کشوررا از زبان سید محمد لاجوردی روایت می کند. مستند طلای سیاه ایرانی را محمد فهمی با سفر به مناطق مختلف خوزستان بویژه شهر مسجد سلیمان محل کشف نخستین چاه نفت خاورمیانه با خلق تصاویر و مصاحبه های جذاب از پیشرفت های کشوردرخصوص صنعت نفت تهیه و تولید کرده است.

بمناسبت 12 فروردین روز آری امواج بلند و آسمانی بر «صخره های استبداد پهلوی» محمد معین مقامی هم در مستندی تاریخی عید بزرگ ملی و اسلامی دوازدهم فروردین یعنی روز برقراری جمهوری اسلامی را در قالبی جذاب از آغاز نهضت امام خمینی(ره) تا چهل سالگی و رسیدن به گام دوم انقلاب روایت کرده است.

نظر شما