شناسهٔ خبر: 31831094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۱ زندانی غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

R41452/P/S6,69/CT11 / R41452/P1361/S6,69/CT11

در آئینی با حضور مسئولان استانی ۵۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج،  همزمان با ولادت با سعادت امام جواد(ع) و در آستانه سال نو مراسم جشن و شادی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان و با شرکت جمع کثیری از زندانیان در سالن ورزشی زندان یاسوج برگزار شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با تبریک ایام مبارک رجب المرجب، گفت: برگزاری تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی با حضور حداکثری زندانیان از جمله اقداماتی بوده که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت زندانیان و افزایش شناخت و معرفت و اصلاح و تربیت، باز اجتماعی شدن آنان را به همراه دارد.

اسماعیل جمیاری افزود: کسب رتبه‌های برتر در ارزیابی‌های استانی از جمله جشنواره شهید رجایی، ستاد اقامه نماز، صیانت از حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت، مبارزه با بی‌سوادی، جشنواره کتابخوانی رضوی و ... را نشانه تلاش مضاعف و فعالیت جهادی مجموعه کارکنان این اداره است.

وی تعامل و همراهی دستگاه قضایی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  استفاده حداکثری از ظرفیت قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره  برای کاهش جمعیت کیفری ضروری است.

جمیاری تصریح کرد: از محل کمک‌های سازمان و ستاد دیه کشور و کمک خیرین هم استانی و خارج از استان امروز شاهد آزادی 51 نفر از زندانیان بدهکار هستیم که با احتساب این افراد، جمع زندانیان آزاد شده جرائم غیرعمد در سال 97 به 319 نفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد:  تاکنون یک هزار و 43 نفر از زندانیان استان مشمول بهره‌مندی از عفو مقام معظم رهبری شده که تعداد 640 نفر آزاد و مابقی تخفیف مجازات گرفته‌اند که امیدواریم با توجه به عدم محدودیت زمانی اعمال عفو این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام/ن

نظر شما