شناسهٔ خبر: 31831081 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی:

خروج 3 هزار و 400 نفر از سیستم آموزش و پرورش در آذربایجان‌شرقی/ کلاس بدون معلم نداریم

نصر: مدیرکل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه تا اسفندماه سال‌جاری 3 هزار و 400 نفر از سیستم خارج‌شده‌اند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از بابت خروج نیروی انسانی در سال‌جاری یک شاخص بالایی داشتیم اما تا به امروز کلاسی بدون معلم نمانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، جعفر پاشایی ظهر امروز در نشست شورای آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه  آموزش‌ و پرورش استان در سال‌جاری با همکاری اعضای شورا، کارکنان و فرهنگیان  شاهد موفقیت‌های علمی و آموزشی مبنی بر گفتمان اخلاق‌مداری و مشارکت بودیم، اظهار داشت: باوجود محدودیت‌های شدید منابع مالی که می‌توانست موجب بروز مشکلات جدی شود، با بسیج همه امکانات و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود مخصوصاً منابع انسانی گام‌های جدی برداشته شد.

وی افزود: دانش‌آموزان استان توانستند در کنکور سراسری سال‌جاری چهار رتبه تک‌رقمی و سه رتبه برتر جشنواره ملی جوان خوارزمی را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اداره‌کل استان توانست رتبه سوم کشوری را در بین ادارات‌کل آموزش‌ و پرورش در ارزیابی شاخص‌های عمومی شهید رجایی و رتبه برتر استانی در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی شهید رجایی در بین دستگاه‌های اجرایی استان را کسب کند.

وی بابیان اینکه تا اسفندماه سال‌جاری 3 هزار و 400 نفر از سیستم خارج‌ شده‌اند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از بابت خروج نیروی انسانی در سال‌جاری یک شاخص بالایی داشتیم، اما تا به امروز کلاسی بدون معلم نمانده است.

پاشایی با اشاره به موضوع تبریز 2018 و نقش آموزش‌ و پرورش در این موضوع، تصریح کرد: در خصوص تبریز 2018 در تابستان سال‌جاری 150 هزار از خانواده فرهنگیان در تبریز پذیرش شدند و در کنار این موضوع 4 هزار نفر دانش‌آموز از سراسر کشور در قالب المپیادهای دانش‌آموزی  و 450 نفر دانش‌آموزان ابتدایی در قالب جشنواره جابر ابن حیان در تبریز حضور داشتند که برای شناخت آذربایجان مفید بود، هرچند در آمار میراث فرهنگی آن‌چنان به این موضوع پرداخته شد.

وی تأکید کرد: باوجود محدودیت شدید منابع مالی بیش از 60 پروژه خدماتی، رفاهی، آموزشی در استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی، نهضت مشارکت خیران، نهادها، مؤسسات، توسعه و تجهیز مدارس استان ایجاد شد که در این خصوص بیش از 86 میلیارد تومان توسط خیران برای تجهیز و احداث مدارس تعهد شد و تا به امروز بالای 80 درصد این تعهدات محقق شده است.

وی اضافه کرد: برای توسعه آموزش و تربیت دانش‌آموزان نهضت ایجاد فضاهای ورزشی و تربیتی آغاز شد که در این رابطه حدود پنج مجموعه ورزشی و تربیتی در سال‌جاری از طریق منابع خیران احداث شد.

وی همچنین با اشاره به نهضت توسعه نمازخانه‌ مدارس، خاطرنشان ساخت: شاخص کتابخانه‌های مدارس که به ازای هر دانش‌آموز هشت کتاب بود افزایش داده‌ شده و به یازده کتاب رسیده است، همچنین برای بالا بردن شاخص نمازخانه‌ها 164 نمازخانه مدرسه‌ای که اغلب از طریق خیران احداث‌ شده که در حال حاضر از میانگین کشوری هم بالاتر هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما