شناسهٔ خبر: 31830155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روایتی از تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در یاسوج به دلیل بی توجهی مشتریان

R41452/P/S6,69/CT11

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در یاسوج به دلیل عدم توجه مشتریان روزانه تخلف می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، رضا زیرایی در نشست کمیته فرعی نظارت بر کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر یاسوج و سایر شهرهای استان با تبلیغات غیر واقعی مشتریان را جذب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این فروشگاه با نصب برچسپ قیمت با 30 درصد تخفیف نگاه مشتریان را جلب می‌کنند، عنوان کرد: ولی در صورتحساب مبلغی کمتر از این قیمت تخفیف می‌دهند که به دلیل عدم توجه مشتری در واقع از این تخلف بزرگ رونمایی نمی‌شود که در این زمینه این مهم را خود به عنوان یک مشتری تجربه کرده‌ام.

زیرایی جریمه تبلیغات خلاف واقع را تا 25 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برخی شرکت‌ها با برند معتبر مواد تاریخ مصرف گذشته و فاسد خود را در شهرهای کوچک و مناطق کمتر برخوردار استان عرضه می‌کنند؛ که نمونه این تخلف را در بخش سرفاریاب کشف کردیم و متخلفان به این موضوع اعتراف کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به دلیل عدم بالا بودن مهارت خرید، استان هدف سوداگری برخی شرکت‌های خاص قرار می‌گیرد.

زیرایی با تاکید بر اینکه باور کنید معاون اجرایی تعزیرات استان معنای معاونت را نفهمیده و همیشه در حال نظارت بر بازار است، بیان کرد: در صورت تشدید نظارت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها شاهد کاهش تخلفات در بازار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از صنوف فعال در سطح شهر یاسوج پروانه کسب ندارند به گونه که در یک بررسی مشخص شد 70 درصد مصالح فروشی‌های شهر فاقد پروانه کسب هستند ولی هنگام وصول جریمه متوجه می‌شویم که کسب و کار را جمع کرده‌اند.

زیرایی عنوان کرد: برخی کاسب‌های گران فروش موقع نظارت‌ از ارائه فاکتور خرید خوداری می‌کنند زیرا می‌دانند جریمه گرانفروشی تا 30 میلیون تومان بوده ولی جریمه عدم ارائه فاکتور تنها 50 هزار تومان است.

انتهای پیام/ن

 

نظر شما