شناسهٔ خبر: 31830108 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«دزدان فروشگاه» بهترین فیلم سال آسیا شد

در سیزدهمین دوره جوایز فیلم‌های سینمایی آسیا «دزدان فروشگاه» محصول کشور ژاپن، بهترین فیلم سال آسیا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، سیزدهمین دوره جوایز برترین فیلم‌های آسیایی برگزار شد و فیلم «سایه» ساخته ژانگ ییمو توانست ۴ جایزه در تمام بخش‌های تکنیکی شامل بهترین تصویربرداری، بهترین طراحی لباس، طراحی صحنه و صداگذاری را از این جشنواره دریافت کند؛ اما مهمترین جوایز این جشنواره به فیلم‌های کره‌ای و ژاپنی رسید.

هیروکازو کورِایدا استاد ژاپنی و برنده جایزه از جشنواره فیلم کن، خالق فیلم «دزدان فروشگاه» که اسکار را با ناکامی پشت سر گذاشته بود، توانست جایزه بهترین فیلم آسیا را از این جشنواره دریافت کند. لی چانگ دونگ کارگردان کره جنوبی نیز که امسال جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرده بود، با فیلم «سوختن» موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از این جشنواره شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به کوجی یاکوشو بازیگر ژاپنی برای فیلم «خون گرگ ها» رسید که در این جشنواره یک جایزه دیگر نیز برد و به شوخی در مورد جوایزش گفت: خیلی خوشحال است که دو جایزه برده و میتواند از این مجسمه‌ها به عنوان دمبل استفاده کند و تمرین‌های ورزشی انجام دهد.

سمال یسلیاموو نیز برا فیلم «آیکا» که با مشارکت پنج کشور مختلف ساخته شده بود، توانست جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند.

ژانگ یو بازیگر چینی که در فیلم «مردن برای نجات پیدا کردن» بازی کرده بود، جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد و کارا وِی نیز برای فیلم «تریسی» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کردند.

در این جشنواره همچنین جوایزی به کسانی که برای اولین بار در این جشنواره شرکت می کنند، داده شد که اولیور چان توانست جایزه بهترین کارگردان نوظهور را برای فیلم «هنوز انسانیت» دریافت کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما