شناسهٔ خبر: 31829820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

اختصاصی رجانیوز /

در شرق رود فرات چه می گذرد؟/ بازی دوگانه رسانه های غربی با حقوق بشر/ سانسور کشتار ۱۲۰۰ غیر نظامی در اردوگاه شهرک باغور با بمب های ممنوعه فسفری ائتلاف غربی + نقشه میدانی و عکس

اردوگاه شهرک باغور فوقانی، آخرین پایگاه بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه) محسوب می شود که در یک ماه گذشته شاهد درگیری های سنگین میان تروریست ها و شبه نظامیان کُرد بوده است.

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل رجانیوز: اردوگاه شهرک باغور فوقانی، آخرین پایگاه بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه) محسوب می شود که در یک ماه گذشته شاهد درگیری های سنگین میان تروریست ها و شبه نظامیان کُرد بوده است.
 
 
 
 
هفتم اسفندماه امسال تعداد عناصر تروریستی داعش به همراه اعضای خانواده در این اردوگاه حدود هزار نفر اعلام شد که اکثریت آنان ملیت خارجی ( عربستانی، عراقی، پاکستانی، ازبکستانی و...) داشتند و حاضر به تسلیم نبودند و از مقاومت تا آخرین لحظه خبر دادند.              
              
 
اردوگاه شهرک باغور فوقانی
 
درگیری های سنگین در حدفاصل هفتم تا هجدهم اسفنده ماه در اردوگاه شهرک باغور در حومه شرق رود فرات باعث شد تا تعداد عناصر تروریستی داعش به 300 تن کاهش یابد که البته 100 تن از آنان ملیت عراقی داشتند.
 
 
 
 
نیروهای شبه نظامی کُرد در جریان درگیری های توانستند عناصر تروریستی داعش را از برخی مناطق عقب برانند و ارتفاع باغور را به همراه 9 ایستگاه دفاعی در نزدیکی اردوگاه شهرک باغور به تصرف دربیاورند.
 
اردوگاه شهرک باغور در زمان حمله شبه نظامیان کُرد و جنگنده های ائتلاف غربی
 
درگیری های شدید در حومه اردوگاه باغور تا روز گذشته ( بیست و هفتم اسفنده ماه) ادامه یافت و در نهایت با کشته شدن دهها تن، تعداد بازمانده های گروهک تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات به کمتر از 150 نفر کاهش یافت.  
 
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، در جریان درگیری های سنگین 20 روز گذشته دهها تن از تروریست های داعش نیز سلاح را بر زمین گذاشتند و تسلیم شدند و به همراه اعضای خانواده از اردوگاه شهرک باغور خارج شدند.
 
مطالب فوق فقط بخش کوچکی از تحولات میدانی 3 هفته اخیر نوار ساحلی شرق رود فرات است اما اتفاقات دیگری هم در شهرک باغور رخ داده که به شدت در رسانه های ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی سانسور شده است.
 
تمامی عملیات های شبه نظامیان کُرد در اردوگاه شهرک باغور با حمایت گسترده جنگنده های ائتلاف غربی مبارزه با تروریسم خود ساخته داعش انجام شده اما رسانه های ائتلاف به آمار غیرنظامیان کشته شده در اردوگاه اشاره ای نمی کنند.
 
براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های ائتلاف غربی با بمب های ممنوعه فسفری اردوگاه شهرک باغور فوقانی را هدف قرار می دهند که نتیجه آن جان باختن حداقل هزار و 200 تن از غیرنظامیان در بیست روز گذشته بوده و مدعیان حقوق بشر به سادگی از این مسئله عبور کردند.
 
شاید تصور شود که منظور از غیرنظامیان جان باخته در اردوگاه شهرک باغور، اعضای خانواده تروریست های داعش است اما این گونه نیست و نام صدها تن از آوارگانی که تروریست ها از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند در لیست قربانی ها دیده می شود.
 
حملات هوایی در ظاهر به بهانه مبارزه با بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش صورت می‌گیرد اما ائتلاف غربی از گروگان گرفته شدن آوارگان توسط تروریست های داعش در اردوگاه شهرک باغور اطلاع کامل دارد و با این وجود غیرنظامیان گرفتار شده هدف قرار می گیرند.
 
نکته حائز اهمیتی که نباید فراموش شود این است که آوارگان گرفتار شده برای نجات جان خود در دو بخش مجزا اردوگاه (نزدیکی رود فرات و گذرگاه شبه نظامیان کُرد) مستقر شدند اما این راهبرد هم باعث نشده که از حملات هوایی ائتلاف در امان بمانند.
 
 
 
 
به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، اغلب غیرنظامیان که با بمب های فسفری ائتلاف غربی مبارزه با تروریسم خود ساخته داعش جان باخته اند زنان و کودکان هستند اما این خبر در بازی دو گانه رسانه های غربی با دموکراسی و حقوق بشر گم شده است.
 
در حال حاضر، رسانه های غربی تحریف آشکار تحولات میدانی را در شرق رود فرات در دستور کار قرار داده اند و به گونه ای اطلاع رسانی می کنند که فقط تروریست های داعش در اردوگاه شهرک باغور حضور دارند در حالی که جان صدها تن از غیرنظامیان در این محور در معرض خطر جدی است.
 
نباید فراموش کنیم که این رسانه ها با ائتلاف مبارزه با تروریسم خود ساخته داعش در هماهنگی کامل هستند تا غرب را به عنوان سردمدار در نبرد با تروریست ها نشان دهند و در آینده نزدیک از پیروزی و شکست نهایی داعش خبر دهند اما این در حالیست که جبهه مقاومت در خط مقدم نبرد با گروه تروریستی داعش بوده و بیش از 90 درصد مناطق را از اشغال خارج کرده است.
 
پاکسازی استان های حلب، حماه، حمص، دمشق، سویداء، درعا، دیرالزور و.... فقط بخشی از نبرد جبهه مقاومت با گروه تروریستی داعش بوده و این موضوعی است که رسانه های غربی همواره درباره آن به صورت قطره چکانی اطلاع رسانی کرده اند.

نظر شما