شناسهٔ خبر: 31829756 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمعیت هلال احمر:

1421 پایگاه امداد و نجات نوروزی در سطح کشور دایر است

ارومیه - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با ایام نوروز یکهزار و 421 پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات و یکهزار و 261 پست راهنمایی مسافران در سطح کشور دایر شده و امدادگران در این پایگاه ها آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند.

صاحب‌خبر -

«علی اصغر پیوندی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: پنج هزار و 500 نفر روز نیروی امدادگر متخصص، نجاتگر، پزشک داوطلب و عوامل امدادی در طرح ملی امداد و نجات هلال احمر شرکت می کنند و 500 نفر نیروی واکنش سریع نیز در نقاط مختلف کشور آماده باش هستند.
وی اضافه کرد: سه هزار و 500 دستگاه لجستیکی شامل خودرو امدادی، آمبولانس مجهز به جدیدترین تجهیزات پزشکی و خودروهای به روز نجات نیز در اختیار این امدادگران قرار دارد.
وی بیان کرد: کمک به کاهش تلفات سوانح جاده ای، ارتقای سطح کیفی خدمات هلال‌احمر و افزایش رضایتمندی مراجعان و خدمات گیرندگان از اهداف اصلی برنامه‌های هلال احمر در این ایام است.
رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز یکهزار و 261 پست ایمنی و سلامت راه اندازی شده تا بروشور آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و سایر محصولات فرهنگی را به مسافران عرضه کند.
پیوندی ادامه داد: 12 هزار نفر از داوطلبان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در هر یک از این پست های امدادی که در ورودی و خروجی شهرها مستقر هستند، خدمات ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: کاهش زمان حضور در صحنه حوادث و افزایش سرعت امدادرسانی در سوانح مختلف، کاهش آسیب جانی ناشی از حوادث ترافیکی، بالا بردن سطح آگاهی و ارتقای نشاط و سلامت هموطنان در هنگام سفرهای نوروزی، افزایش توانمندی مسافران نوروزی در مواجهه با سوانح مختلف از طریق توصیه‌های ایمنی از جمله اهداف اصلی اجرای طرح نوروزی است.
وی اظهار داشت: کاهش آلام و مشکلات مردم از وظایف هلال احمر بوده و این امر نیازمند ارتقای امکانات و تجهیزات این نهاد است.
به گزارش ایرنا، رزمایش خدمات سفر نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه جاری آغاز شده است و تا 17 فروردین 1398 ادامه می یابد.
مردم می توانند در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث بوده و ساختار این طرح دارای چهار بخش سلامت‌ محور، ایمنی محور و فرهنگی و اطلاع ‌رسانی است.
9918/3072

نظر شما