شناسهٔ خبر: 31829025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درونه: مهم ترین دلیل سکوت متفکران جهان اسلام ماندن در برزخ تروریسم خوب و بد است

قائم مقام ستاد نشر پیام رهبری به جوانان غربی گفت: عاملین جنایات تروریستی خود را دست پرورده یک استاد و دانشمند نمی‌دانند بلکه الگوی آن‌ها یک سیاست مدار افراطی و عمل گراست.

صاحب‌خبر -

///قائم مقام ستاد نشر پیام رهبری به جوانان غربی گفت: عاملین جنایات تروریستی خود را دست پرورده یک استاد و دانشمند نمی‌دانند بلکه الگوی آن‌ها یک سیاست مدار افراطی و عمل گراست.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  جعفر درونه قائم مقام ستاد نشر پیام‌های رهبری به جوانان غربی  در نشست علمی تروریسم درد مشترک با تمرکز بر بررسی ابعاد حمله تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند که صبح امروز(دوشنبه) در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:نژاد پرستی خود را در چهره‌های جدید نشان داده است و دوباره به دنبال احیای جنگ صلیبی هستند به طوری که بعد از یازده سپتامبر این روند پیگیری می‌شود.

درونه بیان کرد:عاملین جنایات تروریستی خود را دست پرورده یک استاد و دانشمند نمی‌دانند بلکه الگوی آن‌ها یک سیاست مدار افراطی و عمل گراست.

وی ادامه داد:مهم‌ترین دلیل سکوت  متفکران جهان اسلام اسیر شدن در دوگانه تروریسم خوب و بد است، اما روشنفکران جهان اسلام در شرایط کنونی وظیفه مهمی دارند.

وی تاکید کرد:باید نامه‌های رهبری به خوبی برای جوانان غربی تبیین شود.

همچنین در ادامه این نشست محمد عبدالهی عضو ستاد نشر پیام رهبری به جوانان غربی نیز اظهار کرد:در نامه رهبری  تصریح  شده که غربی‌ها تاریخ سازی کرده اند و بسیاری از موارد وارونه جلوه داده شده است.

وی بیان کرد:باید ذهن جوانان غربی در خصوص اسلام روشن شود.

عبدالهی گفت:در دنیای غربی بازی رسانه‌ای موجب شکل گیری استاندارد‌های دو گانه شده است به طوری که بسیاری از اتفاقات کاملا با تکنیک‌های سانسور وارونه جلوه داده می‌شود.

وی افزود:تروریسم یک واقعیت است و باید مذموم شمرده شود، اما برخی از آن‌ها با خط کش آمریکا به خوب و بد تقسیم می‌شود.

عضو ستاد نشر پیام رهبری گفت:باید بر اساس نامه رهبری به ریشه چنین تفکرات خشونت آمیزی نسبت به مسلمانان  توجه داشت  چنانچه فرد جنایت کار در نیوزیلند خود قربانی تفکر آمریکایی و اسلام هراسی است.

عبدالهی  با بیان اینکه   بسیاری از فجایع در غرب عادی سازی شده است و آن‌ها به راحتی از کنار آن عبور می‌کنند،  تصریح کرد: تفکری در غرب وجود دارد که از مسلمانان تصویر درستی را ترسیم نکرده و از آن‌ها افرادی خطرناک ساخته است.

وی تاکید کرد:ریشه چنین تفکراتی از استثناگرایی غرب نشات گرفته و آن‌ها به دنبال بازار برای سلاح‌های خود هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما