شناسهٔ خبر: 31828298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه کردستان خبر داد

صادرات 24 میلیون لیتر نفتگاز به اقلیم عراق/کشف 552 هزار لیتر سوخت قاچاق

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه کردستان گفت: 24 میلیون لیتر نفتگاز در 11 ماهه امسال از کردستان به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون یاسمی ظهر امروز در نشست خبری دبیر و روسای کارگروه‌های تخصصی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کروستان با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در ۱۱ ماهه امسال مصرف بنزین موتور 10.5 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در بحث رشد مصرف بنزین موتور استان نسبت به میانگین کشوری یک درصد بیشتر است.

به گفته وی، افزایش مصرف بنزین در کردستان ربطی به قاچاق ندارد بلکه دلیل آن افزایش تردد مسافران و گردشگران در شهرهای مرزی استان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه کردستان از کاهش 25 درصدی مصرف نفت سفید در استان خبر داد و افزود: مصرف نفتگاز هم بدون احتساب مصرف نیروگاه، 2.5 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال‌جاری رشد داشته است.

یاسمی با اشاره به افزایش 40 تا 50 درصدی تردد کامیون‌های ترانزیتی در سال‌جاری در استان کردستان، گفت: امسال 100 میلیون لیتر نفتگاز در استان مصرف شده است که این میزان در 11 ماهه سال گذشته 90 میلیون لیتر بوده است.

وی به میزان صادرات نفتگاز از استان به اقلیم کردستان عراق هم گریزی زد و گفت: در 11 ماهه امسال 24 میلیون لیتر نفتگاز به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه کردستان، بیش از یک‌هزار و 610 میلیارد ریال فرآورده نفتی نیز در مرز باشماق و سیرانبند به فروش رسیده که نسبت به 11 ماهه سال گذشته در مرز باشماق 192 درصد و در مرز سیرابنبد 241 درصد رشد داشته است.

یاسمی با اشاره به کشف و ضبط  552 هزار و 461 لیتر فرآورده نفتی قاچاق در سال گذشته در استان، گفت: امسال 2 میلیون و 257 هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

وی به برخی سخت‌گیری‌ها در استان با هدف مقابله با قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: اگر یک کامیون بر اساس 100 کیلومتر کار در کل کشور 100 لیتر سوخت دریافت کند این میزان در کردستان با همان کارکرد 30 لیتر خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه کردستان تصریح کرد: اگر قاچاق فرآورده‌های سوخت وجود دارد از استان‌های عقبه است و به صورت قطعی می‌توان ادعا کنیم که در حد 90 درصد جلوی قاچاق سوخت در استان گرفته شده است.

انتهای پیام/2330/71

برچسب‌ها:

نظر شما