شناسهٔ خبر: 31827749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ترافیک در جاده‌های برفی مازندران

همشهری آنلاین: بارش سنگین برف و کولاک که از شامگاه یکشنبه در جاده‌های مازندران آغاز شد، در حال حاضر با افزایش ارتفاع برف، رانندگان را در جاده‌های مازندران با ترافیک سنگین مواجه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش باران و برف تا کنون چندین بار منجر به مسدود شدن و بازگشایی جاده‌های استان مازندران از جمله محور هراز و فیروز کوه شده است.

اگر چه محورهای هراز و سوادکوه پس از تجربه چند باره بسته شدن در حال حاضر باز هستند، ولی محور کیاسر که مازندران را به سمنان وصل می کند به علت بارش سنگین برف مسدود است و عوامل راهداری در حال پاک سازی مسیر هستند.

کارشناس مرکز مدیریت راههای مازندران بعد از ظهر دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر بیشترین حجم ترافیک را در محور سوادکوه در محدوده پل سفد تا گدوگ مشاهده می شود که علت آن بارش سنین بر، کولاک و ریزش کوه است.

مهدی غلامیان افزود : ترافیک در محور کندوان نیز در محدوده دهانه شمالی تونل کندوان سنگین می باشد و در این محور بارش سنگین برف به همراه کولاک گزارش شده است.

وی ادامه داد : ترافیک خودرویی در محور هراز محدود سه راهی چلاو سنگین و در محدوده سه راهی لاسم تا امامزاده هاشم به علت بارش سنگین برف کند است.

غلامیان با بیان اینکه دیگر محور های کوهستانی نیز به علت بارش سنگین برف مسدود هستند، اعلام کرد : تردد در محور ساری به نکا با ترافیک سنگین همراه است.

کارشناس مرکز مدیریت راههای استان مازندران اظهار داشت: در محور های درونی استان ترافیک سنگین مشاهده نمی شود اما به علت بارش سنگین باران تردد پرحجم و آهسته است.

وی به رانندگان هشدار داد به هیچ وجه بدون همراه داشتن زنجیر چرخ وارد جاده های کوهستانی مازندران نشوند چرا که اجازه ادامه مسیر به خودروهای فاقد زنجیرچرخ در محور های کوهستانی داده نمی‌شود.

این کارشناس به همراه داشتن وسائل زمستانی و مواد غذایی برای تردد در محور های کوهستانی استان را ضروری عنوان کرد و گفت : رانندگان حتما قبل از ورود به این محور ها باک بنزین خود را پر کنند.

بارندگی طی ۲۴ ساعت اخیر منجر به طغیان رودخانه های مرکز و شرق استان مازندران شده و ارتباط برخی از مناطق استان را قطع کرد.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه بارشی که عصر دیروز وارد مازندران شد تا روز چهارشنبه ۲۹ اسفند ماه در استان باقی خواهد ماند.

نظر شما