شناسهٔ خبر: 31827702 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برترین های جشنواره تئاتر کوتاه استان بوشهر برگزیده شدند

به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه در آیین اختتامیه گفت: هر اثری در قالب هنر ارایه شود پایدار و باگذشت زمان دچار زوال و نابودی نخواهد شد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه در آیین اختتامیه گفت: هر اثری در قالب هنر ارایه شود پایدار و باگذشت زمان دچار زوال و نابودی نخواهد شد .
علیرضا سبحانی افزود: در هفتمین جشنواره تئاتر استانی کوتاه گناوه 21 اثر به دبیرخانه ارسال که 8 نمایش شامل نمایش 'دختر دایی' ،' رینگ' ، 'X1' ،'پروانه و یوغ' ،'سلاخ خانه شماره پنج' ،'اعترافات چرخ گوشت برای جهیزیه' 'تور' و 'ایکس' به مرحله نهایی راه یافتند.
وی یادآورشد: استعدادیابی در زمینه هنرهای نمایشی، ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و نوجوان علاقمند از عمده اهداف برپایی این جشنواره است.
دبیر جشنواره تئاتر کوتاه گناوه اظهارداشت: به رغم مشکلات فراروی هنرمندان گناوه ای امسال 47 اثر در زمینه هنرهای نمایشی تولید شد هر نمایش سه تا چهار بار به اجرای عمومی رفت.
وی با تقدیر از همه دست اندرکاران این جشنواره ادامه داد: مهدی نصیری، حیدر مظفری، رضا گشتاسب داوران و جواد متین، فضل الله عمرانی و محمد ابراهیم زاده مطلق هیات بازبینی این جشنواره را بر عهده داشتند.
جهانشیر یاراحمدی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از برگزار کنندگان و دست اندر کاران این جشنواره تقدیر کرد و گفت: سال ۹۷ برای تئاتر استان بویژه در حوزه اجرای عموم سال بسیار خوبی بود.
وی افزود: امیدواریم روند موفقیت تئاتر استان در سال‌های آینده ادامه یابد.
در پایان رتبه های برتر این جشنواره توسط هیات داوران به شرح ذیل اعلام شد.
رتبه‌های برتر طراحی بروشور به حسین عرب زاده برای نمایش 'دختر دایی' تعلق گرفت و در طراحی لباس حدیث شهمرادی با نمایش ایکس دوم و معظمه قنبری با نمایش 'سلاخ خانه شماره 5' اول شدند.
در بخش موسیقی حسین رئیسی برای نمایش 'دختر دایی 'رتبه اول، علیرضا غلامشاهی برای نمایش 'تور 'دوم شد و در طراحی صحنه سید مهدی محمدی برای نمایش 'تور اول 'و امین پارسا با نمایش 'پروانه و یوغ' دوم شدند.
در بخش بازیگران مرد، محمدرضا تنگستانی برای نمایش 'تور' اول، مهران حیدری زاده برای نمایش 'اعترافات یک چرخ گوشت' و 'ایکس 1' دوم و محمدرضا بازدار برای 'سلاخ خانه شماره 5' سوم شدند.
در بخش بازیگران زن محدثه شعبانی از نمایش 'تور سوم'، فاطمه حیات داوودی نمایش 'ایکس دوم'، زهرا احمدی نمایش 'سلاخ خانه شماره ۵ 'اول شد.
در نمایشنامه نویسی مریم رستمی با نمایش 'ایکس' و رضا مختارزاده 'نمایش سلاخ خانه شماره 5 ' بطور مشترک دوم و حامد غلامعلی زاده با نمایش 'دختر دایی' اول شد.
در بخش کارگردانی رتبه اول حدیث شهمرادی و حمید زارعی با 'نمایش ایکس'، رتبه دوم مجتبی عباسی برای نمایش 'دختر دایی'، رتبه سوم سید مهدی محمدی برای نمایش 'تور' انتخاب شدند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6045
انتهای پیام

نظر شما