شناسهٔ خبر: 31827200 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

غایبان سرشناس یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منبع: روزنامه خبر ورزشی

قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم‌ها حریفان خود را برای صعود به جمع چهار تیم پایانی شناختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، به همان اندازه که حضور تیم‌هایی همچون بارسلونا، لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی، یوونتوس، تاتنهام و… هیجان این مرحله را بالا می‌برد، نبود تیم‌های بزرگی همچون رئال‌مادرید، پاری‌سن‌ژرمن، بایرن‌مونیخ، رم و دورتموند باعث شده جای خالی‌شان در این استیج حس شود. قرعه‌کشی امسال مرحله یک‌هشتم نهایی باعث شد مدعیان خیلی زود به حذف دچار شوند. حالا این مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و این هم ستاره‌هایی که جای‌شان در بین هشت تیم برتر جام به شدت خالی است...

بیشتر بخوانید:

لیگ قهرمانان اروپا زیر و رو می‌شود

کریستین پولیشیچ
کریستین پولیشیچ را باید با از دست دادن موقعیت‌هایش در بازی رفت مقابل تاتنهام در ومبلی به یاد آورد. توپ‌هایی که اگر گل می‌شد شاید سرنوشت صعود تیمش را هم عوض می‌کرد. حالا او نه تنها باید با غیبت دورتموند در مرحله یک‌چهارم نهایی کنار بیاید بلکه باید فکری به حال سال آینده هم بکند. چلسی تیم فصل بعدی کریستین برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان با آرسنال و منچستریونایتد رقابت می‌کند و معلوم نیست سال آینده در چمپیونزلیگ باشد یا خیر. به همین خاطر حسرت این بازیکن بااستعداد با تماشای بازی تاتنهام در مرحله یک‌چهارم نهایی بیشتر هم خواهد شد.
 
کریم بن‌زما
در بازی رفت مقابل آژاکس آمستردام یک گل زد و در بازی برگشت هیچ‌کاره بود. شاید همین حالا منتقدان زیادی داشته باشد، اما برای اینکه کریم بن‌زما را در زمره غایبان بزرگ این مرحله به حساب آورد هم دلایل زیادی وجود دارد. برای کریم که از لیون تا رئال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان حضور داشت امسال غیبت در جمع هشت تیم برتر جام شرایط تازه‌ای را به وجود آورده است. بن‌زما می‌خواست رکورد گل‌هایش در یک فصل لیگ قهرمانان را بشکند که حذف به دست آژاکس این شانس را از او گرفت و معلوم نیست سال آینده هم در رئال زیدان باشد یا خیر. کریم هم‌اکنون با ٢١ گل زده بهترین گلزن رئال در این فصل است.
 
آنتوان گریزمان
اتلتیکومادرید اگر در بازی برگشت یک بر صفر هم شکست می‌خورد آن وقت الان باید در تورنمنت حضور می‌داشت. جادوی کریس رونالدو، اما تشک‌سازان را از مرحله یک‌چهارم نهایی دور کرد تا آنتوان گریزمن لیگ قهرمانان را از حالا در خانه تماشا کند. گریزمن اگرچه مقابل یووه گلزنی نکرد، اما در بازی رفت نمایش تأثیرگذاری در پیروزی ۲ بر صفر تیمش ایفا کرد. آنتوان برای اینکه در فهرست نهایی بهترین بازیکن سال قرار بگیرد باید در این مرحله لیگ قهرمانان هنرنمایی می‌کرد که نبودش می‌تواند برایش امتیاز منفی داشته باشد.
 
روبرت لواندوفسکی
با مطرح شدن نام کریشتف پیانتک مهاجم لهستانی میلان که این روزها برای آقای گلی سری A با کریس رونالدو رقابت می‌کند، خود به خود توجهات از روبرت لواندوفسکی کاسته شد. لوا بعد از حذف بایرن به دست لیورپول به تاکتیک‌های دفاعی نیکو کواچ انتقاد کرد تا نشان دهد دل خوشی از سرمربی جوانش ندارد. لواندوفسکی که آقای گل این فصل لیگ قهرمانان اروپا بود با حذف زودهنگام بایرن ضمن از دست رفتن این عنوان باید شاهد رقابت دیگران بر سر کفش طلای جام باشد. اتفاقی که برلی لوا و همسر ورزشکارش آنا خوشایند نخواهد نبود.
 
لوکا مودریچ
بدون تردید تنها بازیکنی که از غیبت در این مرحله در حال رنج کشیدن است کسی نیست جز لوکا مودریچ. مودریچ بعد از سپری کردن یک سال فوق العاده که با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، جام جهانی، جام باشگاه‌های جهان، سوپرجام اروپا، بهترین بازیکن سال و… همراه بود، در سومین ماه از سال ٢٠١٩ با حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا مواجه شد تا کاملاً برایش آشکار شود که امسال حتی در بین پنج نامزد نهایی هم نخواهد بود. نتایج سینوسی کرواسی بعد از قهرمانی در جام جهانی چنین ادعایی را بیشتر به واقعیت سوق می‌دهد.
 
ستاره‌های پاری‌سن‌ژرمن
حذف عجیب و غریب پاری‌سن‌ژرمن در بازی برگشت به دست کام‌بک شیاطین‌سرخ به خودی خود سرنوشت چندین بازیکن را عوض کرد. اولی جان لوئیجی بوفون بود که انگار قسمت نیست جام نقره‌ای را لمس کند. کیلیان امباپه جوان با حذف در این مرحله با توجه به سن و سال کمی که دارد می‌تواند تا سالیان سال چنین افتخاری را کسب کند. چهره‌هایی همچون ادینسون کاوانی و آنخل دی‌ماریا باز هم باید برای موفقیت اروپایی پی‌اس‌جی صبر کنند. این وسط نیمار برزیلی بیش از همه ضرر کرد. نیمار که به دلیل مصدومیت در بازی با منچستر غایب بود، باز هم برنامه‌هایش برای فتح توپ طلا به هم ریخت.
او با حذف در این مرحله عملاً امتیاز درخشش در لیگ قهرمانان را از دست داد و به همان اندازه هم دیگر بازیکنان حاضر شانس جمع کردن این امتیاز را دارند.

نظر شما