شناسهٔ خبر: 31827157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان:

۹۷ درصد اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان تخصیص یافت

کرمان - رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان از تخصیص ۹۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای این استان طی امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری پیش از ظهر دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان گفت: اعتبارات هزینه در سال ۹۷ حدود ۹۷ درصد تخصیص یافته و به دستگاه‌ها ابلاغ شده اما دریافتی خزانه حدود ۹۱ درصد بوده است.

وی افزود: قرار شده امروز تهران در این زمینه تصمیم گیری کند و احتمالاً تخصیص هزینه‌ای ۱۰۰ درصد می‌شود و دستگاه‌ها می‌توانند برنامه ریزی و براساس آن کارهای خود را دنبال کنند.

رودری ادامه داد: دستگاه‌ها می‌توانند روی فاصله بین نقدینگی خزانه تا تخصیص ۹۷ درصد حساب کنند و برای مابقی سه درصد براساس رایزنی‌هایی که روزهای گذشته با تهران داشته ایم، قرار است تا فردا پیگیری شود زیرا همچنان بحث کسری را داریم.

وی در ادامه گفت: در خصوص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای امسال، تاکنون هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان ابلاغیه به استان و۹۲۴.۱ میلیارد تومان تخصیص و نقدینگی داشته ایم که به لحاظ درصد حدود ۵۲.۲ درصد جذب شده و و حدود ۶ درصد افزایش یافته است که عمدتاً در خصوص طرح‌های توازن و تبصره ۱۸ است.

رئیس سازمان و برنامه و بودجه استان کرمان اظهار در خصوص بحث اسناد تهاتر بیان کرد: آخرین رقمی که استان کرمان محقق کرد که رقم بسیار خوبی در بین استان‌های کشور دیگر بوده است حدود ۴۵۹ میلیارد تومان بود که ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه مالیاتی و ۳۰۸ میلیارد تومان بانکی بوده است که ۶۷.۳ میلیارد استانی و حدود ۳۹۲ میلیارد ملی بوده است.

وی در خصوص واگذاری پروژه‌های دولتی افزود: ۸۹ پروژه با ۱۶۳ میلیارد تومان اعتبار به حدود ۱۰ دستگاه در استان کرمان باید واگذار می‌شد که این مسئله در شورای برنامه ریزی مصوب شد و قرار بود تا پایان سال انجام شود که تنها ۵۳ درصد این پروژه‌ها به نتیجه رسیده است.

وی گفت: در خصوص فعالیت کارگروه‌های شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان، اگر به درستی به شرح و وظایف کارگروه‌ها عمل شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اما متأسفانه در کارگروه‌ها به همه وظایف نمی‌پردازند و در زمینه پیگیری مصوبات سیستمی وجود ندارد.

نظر شما