شناسهٔ خبر: 31826766 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

عضو تازه باشگاه میلیاردی‌ها | کاپیتان مارول ۷۶۰ میلیون دلاری شد

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «کاپیتان مارول» در دومین هفته اکران در آمریکای شمالی ۶۹ میلیون دلار فروخت و گیشه جهانی خود را در کمتر از دو هفته به مرز ۷۶۰ میلیون دلار رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوربس، «کاپیتان مارول» که نخستین فیلم ابرقهرمانی بر اساس کتاب‌های مصور با حضور یک قهرمان زن است، ۲۶۵ میلیون دلار در آمریکا و کانادا و ۴۹۴ میلیون دلار در دیگر نقاط دنیا فروخته است. این فیلم در هفته دوم اکران فقط ۵۵ درصد تماشاگرانش را از دست داد و اگر فروش آن با همین روند ادامه داشته باشد، در آینده نزدیک وارد باشگاه فیلم‌های یک میلیارد دلاری می‌شود.

کارشناسان عملکرد «کاپیتان مارول» را در گیشه با «انتقام‌جویان: جنک ابد» مقایسه می‌کنند؛ فیلمی که درآمد آن در دو هفته اول اکران از گیشه نهایی «مرد مورچه‌ای و رنبورک» با ۶۲۳ میلیون دلار، «آیرون‌من ۲» با ۶۲۴ میلیون دلار، «ثور: دنیای تاریک» با ۶۴۵ میلیون دلار و «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» با ۷۱۴ میلیون دلار بهتر بوده است. «کاپیتان مارول» تا همین امروز در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی در رده ۲۲ قرار دارد.

پس از یک آغاز نه‌چندان قدرتمندانه در گیشه ۲۰۱۹، به لطف عملکرد تازه‌ترین محصول استودیو مارول آمار فروش بلیت سینماها در سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ حدود سه درصد بهتر شده است. هر چند مجموع درآمد سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال گذشته در همین زمان کاهشی ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. بری لارسن که با «اتاق» جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برده بود، نقش اصلی را در «کاپیتان مارول» ایفا می‌کند.

بسیاری از شرکت‌های پخش و استودیوهای بزرگ به روزهای مانده از ماه مارس امیدوارانه نگاه می‌کنند و انتظار می‌رود عقب‌ماندگی گیشه داخلی آمریکای شمالی با اکران فیلم‌های تازه جبران شود. «ما» به کارگردانی جردن پیل هفته آینده می‌آید و نسخه تازه انیمیشن محبوب «دامبو» اندکی پس از آن. برای هر دو فیلم افتتاحیه ۳۵ میلیون دلاری پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما