شناسهٔ خبر: 31826676 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس‌جمهور صربستان، مخالفان دولت را «اراذل و اوباش» خواند

رئیس‌جمهور صربستان در جریان کنفرانسی خبری از معترضان به سیاست‌های دولت، با عنوان اراذل و اوباش یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان در جریان کنفرانسی خبری به اعتراض‌های اخیر در این کشور واکنش نشان داد و گفت که از هیچکس نمی‌ترسد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، ووچیچ که به دلیل سیاست‌های محدود کننده به ویژه درباره رسانه‌ها تحت فشار است، از تظاهرات‌کنندگان انتقاد کرد و الفاظی مانند اراذل‌واوباش و  فاشیست را درباره آنها به کار برد.

از سه‌ماه پیش اعتراضات ضد دولتی در صربستان در اعتراض به سیاست‌های ووچیچ این کشور جریان دارد. شنبه این هفته هم شماری در برابر تلویزیون دولتی RTS تجمع کردند. در شهر «بلگراد» معترضین با هجوم آوردن به داخل ساختمان رادیو و تلویزیون ملی، خواستار پخش زنده تلویزیونی جمعیت تظاهرکنندگان شدند. این اقدام در شرایطی صورت گرفت که اخبار تلویزیون ملی، پوشش ضعیفی از اعتراضات را به نمایش گذاشته بود.

روز یکشنبه هم هزاران نفر زمانی که ووچیچ در کنفرانس خبری شرکت کرده بود مقابل کاخ ریاست‌جمهوری تظاهرات کردند. معترضان، رئیس‌جمهور را به خودکامگی متهم می‌کنند. وی این اتهام را رد کرده است.

نخستین اعتراض‌های شدید به معنای واقعی علیه ووچیچ در پی پیروزی وی در انتخابات سال ۲۰۱۷ است. جرقه تظاهرات اخیر به اواخر ماه نوامبر بر می‌گردد، یعنی زمانی که به «بروکو استفانویچ» رهبر چپ‌گراها در شهر «کروسواچ» واقع در جنوب صربستان حمله شد. 

طبق اخباری که درباره این واقعه منتشر شده، افرادی با پیراهن‌های سیاه استفانویچ را به وسیله ادوات آهنی مورد ضرب و شتم قرار دادند و او را به شدت زخمی کردند. این افراد البته بعدا دستگیر شدند و ووچیچ هم این واقعه را محکوم کرد. با این حال مخالفان دولت معتقدند که رئیس جمهور با سخنان نفرت پراکنانه علیه منتقدان، شرایط را برای ارتکاب چنین خشونتی مساعد کرده است.

انتهای‌پیام/م

نظر شما