شناسهٔ خبر: 31825188 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نمایشگاه کتاب یا موزه؟

71631

با وجود قیمت‌ سرسام‌آور کتاب‌ها و دیگر آثار نمایشگاه سالانه کتاب‌های قدیمی و نادر نیویورک، این مکان را بیشتر می‌توان به یک موزه تا یک نمایشگاه کتاب‌ تشبیه کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، کتاب‌های متعددی در کنار پوسترها، جزوه‌ها و تقویم‌های جذاب در نمایشگاه سالانه کتاب‌های قدیمی و نادر نیویورک قرار گرفت. با این حال قیمت‌ها آن‌قدر نجومی بود که در پایان گشت و گذار در این نمایشگاه، پرداختن ۲۵۰۰ دلار برای یک دسته کارت بازی زیبا، ممکن است معقول به نظر برسد.

با وجود تعریف‌ها و توضیحات فروشندگان درباره کالاهای‌شان، این نمایشگاه برای مردمی‌ با حساب بانکی کم، بیشتر شبیه موزه یا محلی برای بازدید می‌شود. این نمایشگاه از هفتم تا دهم ماه مارس و در خیابان «پارک» واقع در نیویورک برگزار شد.

در تصویر بالا ویرایش دوم  کتابی را مشاهده می‌کنید که در قرن هجدهم میلادی با تصویرگری «ساموئل فالورس» و  توسط «لوئیس رنارد» به چاپ رسیده است. این کتاب که با استقاده از کاغذهای باکیفیت هلندی چاپ شده است، روند تکامل موجودات دریایی هند شرقی را  که در آن زمان برای اروپایی‌ها شناخته شده نبود، به تصویر می‌کشد. تنها ۱۰۰ نسخه از ویرایش دوم این کتاب به چاپ رسیده است و قیمت این نسخه از این کتاب در نمایشگاه ۱۴۵ هزار دلار تعیین شده بود.

برخی از کتاب‌های این نمایشگاه جزء کتاب‌های تیراژ محدود نیستند بلکه تنها نسخه‌ آن کتاب محسوب می‌شوند. برای مثال این کتاب مذهبی که برای یک اسقف ایتالیایی تهیه شده بود متعلق به ۱۴۶۰ میلادی است و تنها به منظور نمایش تهیه شده بود و به همین دلیل بسیار سالم باقی مانده است.

تصویر بالا صفحاتی از یک تقویم را نشان می‌دهد که توسط «‌جورج نولتون»‌ و در اعتراض به پوشش‌دهی خبر شورش زندانیان «‌آتیکا»‌ بر روی صفحه‌های روزنامه نویویرک تایمز خلق شده است.

کتاب‌های ادبی معمول‌تری نیز در این نمایشگاه دیده می‌شد؛ همچون اولین نسخه کتاب «برگ‌های علف» ‌نوشته «‌والت ویتمن» که کمتر از ۳۰۰ نسخه از آن در سال ۱۸۵۵ به چاپ رسید.

 یا برای مثال نسخه‌ای از اولین ویرایش کتاب «‌هفت رکن خرد» اثر «‌توماس ادوارد لورنس» که در سال ۱۹۲۶ و تنها به تعداد ۱۷۰ نسخه به چاپ رسید نیز در این نمایشگاه وجود داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما