شناسهٔ خبر: 31824693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کابینه نیوزیلند با اصلاح قانون حمل سلاح موافقت کرد

تهران- ایرنا- نخست وزیر نیوزیلند گفت،کابینه در پی حمله اخیر به مساجد شهر کرایست چرچ با اصلاح قانون حمل سلاح در این کشور موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز،«جاسیندا آردرن» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود،در روزهای آینده جزئیات بیشتری از اصلاح قانون حمل سلاح اعلام می شود.
وی اظهار کرد اصلاح قانون حمل سلاح باعث می شود که جامعه نیوزیلند در آینده امن تر شود.
نخست‌وزیر نیوزیلند روز گذشته نیز گفته بود با توجه به حادثه روز جمعه در این کشور، باید قوانین حمل سلاح مورد بازبینی قرار بگیرد و هیچ فردی نیز در دولت مخالف این موضوع نیست.
«جاسیندا آردرن» در ادامه افزود:ممنوعیت مالکیت اسلحه نیمه‌خودکار (که عامل حمله تروریستی در کرایست چرچ از آن نوع استفاده کرده بود) ازجمله گزینه‌هایی است که در کابینه بررسی خواهد شد.
سخنان نخست‌وزیر نیوزیلند در پی حادثه تروریستی هفته گذشته شهر «کریست چرچ» که در پی آن 50 مسلمان توسط یک طرفدار راست افراطی کشته شدند، اعلام می‌شود.
«برنتون تارانت» که مرتکب این جنایت شد پنج اسلحه داشت و این موضوع باعث افزایش انتقادها از قانون حمل سلاح در نیوزیلند شده است.
بر اساس قانون فعلی نیوزیلند حمل سلاح‌هایی با ظرفیت بیش از هفت‌تیر ممنوع است ولی ویدئویی که تروریست استرالیایی از نحوه ارتکاب جنایت خود به‌صورت زنده در فیس‌بوک منتشر کرد، نشان می‌دهد که وی سلاحی با بیش از ظرفیت اعلامی قانون داشته است.
نیوزلند پنج میلیون نفر جمعیت دارند. در این کشور یک‌میلیون و 500 هزار قبضه سلاح در اختیار مردم قرار دارد. افرادی که به شانزده‌سالگی رسیده‌اند، می‌توانند سلاح بخرند. سن قانونی حمل سلاح‌های خودکار هم هجده‌سالگی تعیین‌شده است.
آردرن همچنین با تأیید اخباری که از ارسال ایمیلی از سوی قاتل به دفتر نخست‌وزیری خبر می‌داد، گفت: ایمیل رسیده حاوی هیچ جزئیاتی نبود و اگر اطلاعاتی از این حادثه می‌داشتیم حتماً اقدام لازم را انجام می‌دادیم.
آساق**9473**1600

نظر شما