شناسهٔ خبر: 31823969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نقض آتش‌بس در کشمیر یک کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- وزارت دفاع هند اعلام کرد نقض آتش بس در منطقه کشمیر توسط پاکستان باعث کشته شدن یک سرباز هندی و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

صاحب‌خبر -

تارنمای هندوستان تایمز روز دوشنبه به نقل از وزارت دفاع اضافه کرد
ه گفته مقام دفاعی ارتش هند، درگیری نظامی در بخش «راجوری» کشمیر میان نیروهای هندی و پاکستانی امروز دوشنبه ساعت پنج صبح محلی آغاز و به مدت دو سال به طول انجامیده است.
نقض آتش‌بس در کشمیر در حالی رخ می‌دهد که در ماه گذشته این دو کشور تا آستانه یک جنگ تمام‌عیار پیش رفتند و حتی روز گذشته (یکشنبه) رویترز گزارش داد که دهلی‌نو و اسلام‌آباد یکدیگر را به حمله موشکی نیز تهدید کرده بودند.
تنش‌های میان اسلام‌آباد- دهلی از هفته‌های پیش با حمله به کاروان نظامی هند در 14 فوریه و کشته شدن 44 نظامی و زخمی شدن 20 تن دیگر در منطقه کشمیر تحت کنترل هند آغاز شد.
کشمیر منطقه مورد منازعه هند و پاکستان است و حمله اخیر به تنش سیاسی در روابط دو کشور دامن زده است تا آنجا که نخست‌وزیر هند به پاکستان هشدار داد.
بخشی از کشمیر که تحت کنترل هند است، سال‌ها شاهد درگیری بین گروههای تجزیه طلب با نیروهای امنیتی هند بوده است به گونه ای که در سال گذشته بیش از 100 غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شدند.
آساق**9473**1600

نظر شما