شناسهٔ خبر: 31822210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر عامل حمله تروریستی نیوزیلند به سرزمین اشغالی

تهران- ایرنا- یکی از مسئولان اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی اعلام کرد عامل حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند، در سال 2016 به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،این مقام رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت،«برنتون تارانت» شهروند استرالیایی در اکتبر سال 2016 با روادید سه ماه به سرزمین‌های اشغالی سفرکرده و به مدت 9 روز در آنجا مانده است.
برنتون تارانت با حمله تروریستی به مساجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند و تیراندازی به نمازگزاران این مساجد بیش از 50 نفر را به قتل رساند.
براساس گزارش رویترز، مقامات صهیونیستی تنها به سفر چند روزه عامل حمله تروریستی نیوزیلند اشاره می‌کنند و از ارائه جزئیات بیشتر این سفر خودداری می‌کنند.
رویترز در ادامه نوشت ، سفارت استرالیا و کنسولگری نیوزیلند در سرزمین های اشغالی از ارائه جزئیات بیشتر این سفر خودداری کردند.
بر اساس این گزارش، برنتون تارانت در سال 2016 به صربستان، مونته‌نگرو، بوسنی و هرزگوین نیز سفرکرده و در سال 2017 نیز به اروپای غربی سفری چندماهه داشته است.
وی همچنین در نوامبر سال 2018 بعد از سفر به کشورهای بلغارستان، رومانی و مجارستان به بالکان بازگشته است.
به گزارش ایرنا،درحمله به دو مسجد 'نور' و 'لینوود' در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند که روز (جمعه) 24 اسفنده ماه رخ داد، 50 نمازگزار کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.
مظنون اصلی'برنتون هریسون تَرنت' 28 ساله اهل استرالیاست که پیشتر بارها در صفحات مجازی خود با انتشار پیام های نژادپرستانه از حضور مهاجران مسلمان در سرزمین‌های اروپایی ابراز خشم کرده بود.
ترنت صبح روز گذشته(شنبه)-به وقت محلی – در دادگاه تفهیم اتهام شد و پنج آوریل (16 فروردین 1398) نخستین جلسه محاکمه وی برگزار می شود.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته با انکار انگیزه های نژادپرستانه در حمله تروریستی نیوزیلند مدعی شد که که ملی گرایی افراطی و برتری طلبی سفید پوستان را معضلی رو به گسترش نمی‌داند.
آساق**9473**1600

نظر شما