شناسهٔ خبر: 31822127 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با ایرنا:

5600 نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی امدادرسانی شدند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از امدادرسانی به 5 هزار و 600 نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی در 123 شهر، روستا و محورهای کوهستانی 24 استان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در 24 ساعت گذشته در استان های متاثر از حوادث جوی و اقلیمی، افزود: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های امداد و نجات، حوادث یادشده مسافران را در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان با مشکلاتی همراه کرده است.
وی ادامه داد: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در 24 ساعت گذشته 2 هزار و 435 نفر از هموطنان و مسافران متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند و 22 نفر دیگر از متاثرین اینگونه حوادث به مناطق امن منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ارائه خدمات سرپایی به 13 نفر از مصدومان حوادث ترافیکی، رهاسازی 556 دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب از 60 واحد منزل مسکونی؛ از دیگر اقدامات 131 تیم (متشکل از 480 نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در 24 استان کشور بوده است.
سلیمی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.
اجتمام*7029*1485

نظر شما