شناسهٔ خبر: 31818371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دادستان کرمانشاه:

با هنجارشکنان «چهارشنبه آخرسال» برخورد قاطع می‌شود/ پایان کابوس پرونده گلیم و گبه در بهار 98

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: با فروشند‌گان، تولید‌کنندگان و مصرف کنندگان مواد محترقه غیرقانونی که سبب به هم زدن آرامش مردم می‌شود برخورد قاطع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدحسین صادقی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های پایان سال، اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال را پیش رو داریم، پلیس و دستگاه قضایی با فروشند‌گان، تولید‌کنندگان و مصرف کنندگان مواد محترقه غیرقانونی که سبب به هم زدن آرامش مردم می‌شود برخورد قاطع دارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست عصر سه‌شنبه خانواده‌ها فرزندان نوجوان خود را بدون مدیریت رها نکنند.

39 درصد از اموال مالباختگان گلیم و گبه پرداخت شده است

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مالباختگان گلیم و گبه، افزود: در مرحله نخست به تناسب تاکنون بیش از 38 میلیارد تومان بین مالباختگان پرداخت شده است و در حال حاضر هیچ مالباخته‌ای وجود ندارد که 39 درصد از اموال خود را دریافت نکرده باشند.

صادقی افزود: مرحله دوم پرداخت‌ها «22 اسفندماه » با فاصله چهار ماه از مرحله نخست پرداخت شد، بنا به مصوبه کمیته منتخب سران قوا افرادی که رقم‌های پایین تا 10 میلیون تومان سپرده داشتند با لحاظ پول‌هایی که از متهم گرفته بودند و 38 درصدی که مرحله نخست گرفته بودند تسویه کامل شدند.

آنگونه که مدعی‌العموم کرمانشاه می‌گوید، پرونده 7 هزار و 67 نفر با پرداخت 23 میلیارد و 800 میلیون تومان در مرحله دوم به طور کامل بسته شده است.

وی درخصوص افرادی که سپرده آن‌ها بیش از 10 میلیون تومان است، گفت: تا کنون به همه آن‌ها 10 میلیون تومان با کسر 39 درصد به اضافه پولی که از متهم دریافت کردند، پرداخت شده است، که در حال حاضر 4 هزار و 547 نفر باقی‌مانده که طلب این افراد حدود 70 میلیارد تومان است که مراحل فروش اموال و تسویه با این افراد به صورت جدی در دستور کار دادسرا است.

*پایان کابوس پرونده گلیم و گبه در بهار 98

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اظهار امیدواری، ادامه داد: طی سه ماهه نخست سال 98 تمام مالباختگان گلیم و گبه به اموال خود خواهند رسید و ان‌شاءالله کابوس گلیم و گبه به ایستگاه پایانی خود می‌رسد.

این مسؤول در خصوص مرخصی زندانیان در ایام نوروز، اظهار داشت: سارقان زندانی تا پایان تعطیلات نوروز مشمول مرخصی نمی‌شوند و رصد دستگاه قضایی درباره افرادی که مشمول عفو 22 بهمن‌ماه قرار گرفته‌اند در حال انجام است تا در صورت تکرار جرائم شدیدا با آن‌ها برخورد شود.
صادقی در ادامه گفت: در سال 97 برای تعدادی از کارکنان دولت که کیفرخواست صادر شده تا زمان رأی نهایی اجازه ادامه خدمت به آن‌ها داده نمی‌شود.

پرونده پروژه «آکا خودرو»

صادقی پرونده «آکا خودرو»را یکی از پرشاکیترین پرونده‌های سال‌جاری اعلام کرد و گفت: این پرونده 877 نفر شاکی داشت، که 304 نفر خودرو تحویل گرفته بودند بقیه بدهکار هستند که از این تعداد 133 نفر تسویه شده و اصل سپرده را پس گرفته‌اند و 434 نفر نیز در حال حاضر طلبکار هستند و یک نفر نیز متهم اصلی است که در زندان بسر می‌برد.

وی در پایان با اشاره به مهمان‌نوازی کرمانشاه، گفت: امیدوارم میهمانان نوروزی با خاطره خوش استان ما را ترک کنند.

انتهای پیام/پ/ر

نظر شما