شناسهٔ خبر: 31816371 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سهراب بدون جراحی به المپیک می‌رسد

سهراب مرادی قهرمان المپیکی کشور که چندین مدال ارزشمند جهانی کسب کرده از ناحیه دیسک کمر دچار مصدومیت شده و حالا برای معاینه به‌هانوفر آلمان سفر کرده است. درحالی‌که برخی پزشک‌ها معتقد بودند این وزنه‌بردار باید عمل جراحی انجام دهد اما متخصصان آلمانی این موضوع را رد کرده و به این ترتیب امیدواری برای بازگشت سریع‌تر مرادی به میادین بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر امینی پزشک معالج قهرمان وزنه‌برداری ایران در مرکز پزشکی ‌هانوفر آلمان با تاکید بر اینکه از نظرات دیگر متخصصان پزشکی نیز استفاده خواهد کرد، گفت: «بعد از معاینه سهراب مرادی همچنان نظرم این است که نیازی به جراحی نیست.خیلی خوشحالم که قهرمان ملی‌‌مان به‌هانوفرآمده است. برای اولین‌بار یک ماه پیش در جریان مصدومیت او قرار گرفتم. عکس‌هایش را دیدم و از طریق دوستان بیشتر از وضعیتش مطلع شدم. برخی همکارانم که برای‌شان خیلی ارزش قائلم پیشنهاد جراحی داشتند، اما من بعد از دیدن عکس‌ها با چند تن از همکارانم مشورت کردم و با توجه به اینکه تا المپیک ۱۸ ماه فرصت داریم، تلاش‌ ما این است که هر جور شده او را بدون جراحی به وزنه‌برداری برگردانیم، این برای ما خیلی بهتر است. خوشبختانه یکشنبه به مطب آمد و معاینه شد. همچنان نظرم این است که نیازی به جراحی نداریم.»

این جراح ارتوپد و فوق‌تخصص پزشکی ورزشی تاکید کرد با روش‌های پزشکی قصد دارند مرادی را آماده مسابقات کنند: «ما با برنامه‌ریزی کار را از همین امروز هم شروع کردیم، با سرم‌ها و داروها و ماساژ و دیگر موارد سعی می‌کنیم مشکل برطرف شود و حتی بتواند از فردا با کاردرمانی و تمرین اولیه، استارت را برای المپیک توکیو بزند.» دکتر امینی در پاسخ به این سوال که آیا نیازی به مشورت با دیگر پزشکان هست نیز گفت: «من قول داده بودم که این کارانجام شود.صددرصد پروژه بزرگی است و سهراب مرادی سرمایه ملی است. همگی باید این مساله را جدی بگیریم و به همین دلیل از نظر همه دوستان و متخصصان مغز و اعصاب و ارتوپد و توانبخشی و فیزیوتراپی حتما استفاده خواهیم کرد و هر مساله‌ای به نفع او باشد که به رکوردهایش برسد انجام خواهیم داد.» وی در پایان در مورد اینکه حضور سهراب مرادی در‌ هانوفر آلمان چه مدت خواهد بود، تصریح کرد: «حدود سه تا ۴ هفته روند درمانی اینجا سپری خواهد شد تا باقی کارهای درمانی و تمریناتش را در تهران پیگیری کند.»

نظر شما