شناسهٔ خبر: 31816364 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حمایت از پاکبان‌ها

یگانه خدامیتصویری از مراسمی در شهرداری برازجان حسابی کاربران شبکه‌های اجتماعی را عصبانی کرده است. این عکس روز شنبه پخش شد اما دیروز هم بحث و اظهارنظر درباره‌اش ادامه داشت.

صاحب‌خبر -



گفته شد که پاکبانان در این مراسم میزبان بودند تا از شهردار برازجان تجلیل کنند. شهردار بعد از اینکه واکنش‌ها به این عکس زیاد شد در اینستاگرامش با گذاشتن یک استوری عذرخواهی کرد و نوشت: «بنده یک میهمان بودم. بابت اتفاق ناخواسته پیش آمده از همه عزیزان عذرخواهی می‌کنم. امروز کارمندان و کارگران و پاکبانان عزیز و زحمتکش شهرداری، میزبان این مراسم بودند و قطعاً خود آنها شایسته این تقدیر و تشکر بودند. من دست این عزیزان را می‌بوسم و هرگز و هرگز در ذهنم برای خودم جایگاهی بالاتر از این زحمتکشان متصور نبوده و نیستم.»
اما می‌شود گفت تقریباً کسی از شهرداری برازجان دفاع نکرده و همه مشغول شماتت آنها هستند. توهین به شأن و جایگاه این افراد زحمتکش مهمترین چیزی است که در انتقادها به آن اشاره می‌شود. چهره‌ها هم در اینستاگرام به این مسأله واکنش نشان دادند. نظرات کاربران را درباره این موضوع بخوانید: حاج حیدر: «ایرادی به شهردار برازجان نیست؛ ایراد از من و شماست که در سالروز شهادت باکری، این خاطره رو محکم نزدیم توصورت همه شهردارها. رفتگر محله، زنش مریض بود؛ بهش مرخصی نمی‌دادن، می‌گفتن نفر جایگزین نداریم؛ رفت پیش شهردار ارومیه، باکری بهش مرخصی داد وخودش رفت به جاش رُفتگری»، مهدی: «گویا معیار‌ها عوض شده است. آن‌که بی‌منت و با دستمزد کم سخت‌ترین کارها را می‌کند پایین دست است و آن‌که تنها دغدغه‌اش تشویق شدن و خرج و برج الکی با پول بیت المال داشتن است، بالا دست باشد. دین و مذهب را کار ندارم، انسانیت به کجا رفته است؟»، محمد عباسی: «در این‌که شهرداری برازجان کار اشتباهی کرده شکی نیست اما منتقدین و خودمان جواب دهیم؛ آیا رفتار ما با یک پاکبان، پولدار، مسئول رده بالا، یا مقامات یکی است؟ که حالا منتقد دیگران شده‌ایم.»
 

کلمات کلیدی

حمایت از پاکبان‌ها

شهرداری برازجان

شبکه‌های اجتماعی

نظر شما